Загальна кількість переглядів сторінки

суботу, 22 вересня 2018 р.

ЯКИМ МАЄ БУТИ ВЧИТЕЛЬ - ЗНАЄМО. А ЯКИМ УЧЕНЬ - ДОГАДУЄМОСЯ)))

Відбувається другий всеукраїнський конкурс Global Teacher Prize Ukraine. Визначено 10 фіналістів. Освітянська спільнота, роблячи попередні підсумки, часто говорить про риси справжнього педагога ХХІ століття. Чи не найповніше про це говорить платформа "Освіторія" у статті "Яким має бути сучасний вчитель". Експерти, освітяни, учні говорять про концептуальні риси сучасного вчителя - любов до дітей, вчитися упродовж всього життя, як вчителям, так і учням, використання ІКТ в освітньому процесі, вміння мотивувати учнів, гнучкість в житті і в освітньому процесі... Все, безумовно, правда. На 100 відсотків.
Іншим учасником освітнього процесу є учень - дитина віком від 6 до 19 років. І ніхто не говорить, яким має бути учень...
Наведу приклад з життя. Перерва за комп'ютером  в одному з п'ятих класів сидить 10-річний хлопчик. Він заходить на ютуб і переглядає музичні кліпи. Давайте спрогнозуємо: дитина думає, робить вибір, знаходить відповідний кліп і дивиться його від початку до кінця. Дитина центеліал має принципово інший підхід: перемикаю кліпи, прослуховую їх від сили 20-30 секунд і рухаюся далі. Тобто дитині не цікавий зміст кліпу, її цікавить перемикати кліпи... Педагог запопонував на парі, що учень не дослухає до кінця кліп, який саме переглядав. Не говорячи про те, чи зможе він переказати змість прослуханого кліпу чи його головні образи-ідеї. Дитина 30 секунд мужньо трималася, а закінчення першої хвилини рука на мишці почала тремтіти від нетерпіння переключити кліп. І через півтори хвилини він знайшов вихід з ситуації. У меню він прискорює верегляд кліпу, зробивши функцію удвічі швидше, а потім за десять секунж до завершення привів її до нормального відтворення. Кліп завершився, хлопчик переможно подивився на педагога. У педагога висновок один - пісні сучасного покоління повинні звучати не більше 30 секунд.
Тепер трохи психології. Кожен з педагогів знає, що увага у дитини хвилеподібна і тривалий час не може триматися на об'єкті. Коли у класі 30 учнів, яка ймовірність того, що хоча б у половини дітей одночасно на пікові буде хвиля уваги. Це задача на теорію ймовірності для математиків. Враховуючи, що фіксована, довільна увага сучасного центеліала максимум 30 с, проблемне запитання "Як навчити 30 дітей математики (іншого предмета) у класі, що не відповідає їх потребам?"
І варто тепер спробувати визначити принципи сучасної дитини - центеліала під час освітнього процесу.
Наприклад, 
ФОРМУВАННЯ ВОЛЬОВИХ ЗУСИЛЬ У НЕЇ - ЦЕ НЕОБХІДНИЙ ПРИНЦИП ЧИ НІ?
ПОВАГА ДО ІНШИХ - ЦЕ НЕОБХІДНИЙ ПРИНЦИП ЧИ НІ?
РОЗУМІННЯ ІНШИХ - ЦЕ НЕОБХІДНИЙ ПРИНЦИП ЧИ НІ?
ВМІННЯ ПОРОЗУМІТИСЯ У ПРИЙНЯТНИЙ (МОРАЛЬНИЙ) СПОСІБ - ЦЕ НЕОБХІДНИЙ ПРИНЦИП ЧИ НІ?
Батьки починають швидше розуміти, аніж педагоги, що клас як середовище, де можуть навчити дітей, відживає себе. Тому і з'являються репетитори, тьютори, фасилітатори, модератори - це спроба подолати кризу викликів освіти. 
Сьогодні говорять про поділи класів для вивчення окремих предметів. І .... Нічого не змінилося. Ті ж самі більше 27 учнів у класі. Звичайно, сором'язливо відзначається, що можна ділити і при меншій наповнюваності класу, але за рахунок місцевого бюджету або засновника.
СПРОБУЙМО ОБГОВОРИТИ.
ЯКИМ ПОВИНЕН БУТИ УЧЕНЬ ШКОЛИ У ХХІ СТОЛІТТІ?

Немає коментарів:

Дописати коментар