Загальна кількість переглядів сторінки

понеділок, 30 травня 2022 р.

ТИЖДЕНЬ ТА ТИЖДЕНЬ...

 Навчальний рік наближається до завершення. Дедалі частіше говорять про п'ятикласників, які вже у 2022 -2023 н.р. будуть навчатися, реалізовуючи концепти Нової Української Школи (НУШ). Паралельно проводиться організаційно-методична робота з продовження науково-педагогічного проєкту "Інтелект України". Тому події, які пов'язані з цими питаннями майбутнього, відбулися в межах діяльности Центру професійного розвитку педагогічних працівників Заліщицької ОТГ.  17 травня 2022 року відбулася онлайн-зустріч з вчителями історії. На ній вчителі Ірина Яцків, Наталія Гуцуляк, Василь Дяків ознайомили з модельними навчальними програмами для учнів 5-х класів у громадянській та історичній галузі та підручниками. Захід проходив напередодні вибору педагогами підручників для 5-х класів. 


Багатостраждальний експеримент регіонального рівня "Екошкола" відбув свій черговий номер. Сам проєкт корисний та перспективний, враховуючи напрям його реалізації. Але науковий супровід міг би бути кращим, а дивіденди закладів освіти, які його реалізують, вагомішими та відчутнішими. Хоч, може, я чогось і не розумію... Принаймні все у реалізації цього проєкту і далі грунтується на ентузіазмі педагогів та адміністрації шкіл-учасників. А це таки річ вичерпна. Науковий супровід виглядає як постійна пропагандистсько-агітаційна складова: "Давайте! Ви повинні! Ви зможете!" А при постановці конкретних питань з конретними результатами відповідей науковий супровід або демагогічно подає тираду, яка не несе будь-якої практичної складової, або сором'язливо відводить погляд вбік чи вниз. Але заклади освіти працюють і черговий захід тому підтвердження. Зроблено багато в опорній школі м. Почаїв. Є чому повчитися, прикладено значних зусиль й адміністрації, й педагогічного та учнівського колективів, і батьків для реалізації завдань проєкту. Це радує. І за це ніякого стимулу. Це засмучує. Особливо у час війни та кризи. 

Пводовження історичної епопеї... Одна велика та визначна бюрократка з ІМЗО, яка ні за що не відповідає, і водночас приймає доленосні рішення стосовно майбутнього модельних навчальних програм, кинула геніальні фразу на питання нашого авторського колективу: "А де концепція шкільної історичної освіти?" - "Вам необхідно - ви й пишіть!"
Тепер інша бюрократка, вже в кабінетах МОН України, дивлячись на кон'юктуру та сучасні реалії, запропоновувала авторському колективу розробити проєкт концепцію шкільної історичної освіти. Таким чином, розпочалася робота. Вона є важливою з огляду на розуміння місця та значення історії в освітньому процесі. Зрештою, вона окреслює загальні параметри побудови і модельних навчальних програм з історії і підхід для розробки майбутніх підручників, посібників  з історії. 
Тому в Львівській ОДА було презентовано загальні підходи до укладання концепції шкільної історичної науки для вчителів, гауковців, управлінців. 


Основні пункти:
Історію України вивчати інтегровано у контексті розвитку європейської цивілізації
Запровадити концентрично-проблемне вивчення історії з урахуванням та визначенням основних подій, процесів, явищ тощо.   
Вивчати повний курс історії у базовій школі з 10 класом профільної школи.
Дозволити різноманітність змістових процесів вивчення історії у профільній школі. 
Історичний зміст - це насамперед матеріал для формування та розуміння розвитку громадянськости та громадянських компетентностей суспільства. 


Паралельно мали нагоду опрацювати наве калентарно-тематичне планування для всеукраїнського науково-педагогічного проєкту "Інтелект України" для 5 класу, де на вивчення вступу до історії відводиться у 2022-2023 н.р. 1,5 год. 





  

 

Немає коментарів:

Дописати коментар