Загальна кількість переглядів сторінки

неділю, 14 липня 2019 р.

НАШІ - У СВІТОВОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ...

Ільків Андріяна, випускниця Заліщицької державної гімназії, переможниця олімпіад, конкурсів, турнірів, спорсменка, учасниця багатьох мовних і соціальних таборів, уже рік навчається у Коста-Ріці... Дівчина перемогла у Програмі UWC. Ми мали змогу поспілкуватися з нею і інтерв'ю видалося пізнавальним, цікавим, захоплюючим...

- Як відбувався відбір у Програмі?
- Спочатку необхідно заповнити онлайн анкету, де вказати хобі, власні сильні сторони, після цього відбувалося онлайн-інтерв'ю, у якому повторювалися питання анкети... Другий і третій етапи відбувалися у Києві, коли організатори проводили різноманітні командні ігри, спостерігали за конкурсантами, які вирішували завдання у конкретній ситуації, писали есе.

- Як сприйняли батьки Твою перемогу і можливість навчатися у Коста-Ріці?
- Я була готова до чогось нового, до змін і адреналін давав змогу відчувати певний драйв. Щодо батьки, то вони мали певні застереження і хвилювання. Крім того, ще у січні, коли оголосили результати, я була дещо здивована, адже Коста-Ріка була останнім пріоритетом в анкеті. Організатори повідомили, що фінансування не покриває всіх витрат, і тому ситуація була не визначеною. Але у лютому Центральний офіс програми надав додаткове фінансування Національним відділенням і ... Я уже рік у Коста-Ріці...
- Як відбувалася підготовка до поїздки? Які були складнощі?  
- Чи не найбільшою проблемою стала підготовка пакету документів, коли нотаріуси не хотіли посвідчувати переклади документів. Не хотіли брати на себе відповідальності, бо "такого не було". Але ми у фейсбук створили групу переможців, куди входила молодь з 7 країн. Ми постійно списувалися. Організатори давали постійний супровід і тому сама організація була на високому рівні. Коли я прилетіла у Париж, і там необхідно було очікувати літака до Сан-Хосе, то виявилося, що нас 7 чоловік летить навчатися у коледж. Був час поспілкуватися і перезнайомитися.
Після прильоту нас зустріли учні коледжу, серед них і знайомий по Кактусу - хлопець з Севастополя.
- Що особивого в освітньому процесі?
- Програма IB (International Baccalaureate Diploma Programme) – доуніверситетська навчальна програма, розрахована на учнів старших класів, які готуються до вступу до університетів за кордоном) вважається найважчою і авторитетною серед університетів світу і передбачає вибір по одному курсу із запропонованих блоків. Я обрала з мови - англійську літературу, соціальних наук - психології, мистецтво - театр на високому рівні та математика, екологія, друга мова (іспанська) - на рівні стандарту. Уроки тривають 1 год. 20 хв., перерви 5 хв., 1 година на ланч, двічі на тиждень маємо по одному "вікні". Крім цих шести предметів маю ще вибірковий курс - "Теорія знання", який веде дуже цікава та неординарна людина. Педагог має змогу словами пояснити найскладніші поняття людського наукового буття. 
Класи нічим не відрізняються від гімназії. Є проектор, подекуди інтерактивна дошка, екран. Кожен педагог приносить та налаштовує свій ноутбук. Уроки проходять залежно від педагога. Часто ми маємо змогу після інструктажу виходимо на галявини і працюємо у команді. При цьому ніхто не намагається втекти чи уникнути їх виконання. Педагог виконує у цьому процесі роль консультанта. Вчитель літератури час від часу для проникнення в атмосферу твору і важливості художніх деталей може використати особливі прийоми.Часто використовують форми есе для розкриття творчого потенціалу учня.
- Як оцінюються ваші досягнення?
- Усе залежить від педагога. В цілому - це принцип накопичення балів, як у вищих навчальних закладах. Оцінювання відбувається від 1 до 7 балів та може враховуватися мотивація (A,B,C,D). Викладачі повідомляють або відсоток від загальної кількості балу, або кількість балів за успішне виконання певного виду роботи. Правда, загальна кількість балів після двох років навчання містить: тільки 10% усіх досягнень від загальної суми, які отримав учень, аж 50% - за єдиний комплексний екзамен наприкінці навчання, решта складають особисті дослідження з кожного предмета у вигляді реферату, проекту та дипломна роботи на 4 тис. слів. Загальна оцінка дає змогу брати участь у вступних кампаніях в університети США чи інших країн...
- Чи складно навчатися?
- Зважаючи на те, що я час від часу готувалася для участі у різноманітних олімпіадах, конкурсах, турнірах, спортивних змаганнях, то для мене докладати зусиль для досягнення мети не стало несподіванкою. Але одне зауваження: якщо в Україні це було час від часу, то у коледжі - цілий рік. Найскладніше складати екзамени, яких чотири у навчальному році і до них слід готуватися упродовж 3-4 тижнів, а на фінальний іспит доводиться відводити місяць і більше підготовки...
- Як проводиться позакласна робота?
- Обов'язковим для учня коледжу є вибір з запропонованих 70 позашкільних активностей такої кількості, щоб наприкінці року отримати 240 год. Курси спрямовані на розвиток особистості і містить і фізкультурно-оздоровчі, і волонтерські, і побутові складові. Добре, що фізкультура не є обов'язковим предметом і її рівень досягнень не враховується наприкінці навчання...
- Як щодо фінансового забезпечення?
 - Програма покриває навчання, проживання, харчування. Але, якщо у тебе є бажання відвідати кафе, пляжі, провести дозвілля, то необхідні свої кишенькові гроші. Харчування бідне й інколи хочеться його урізноманітнити. Теж стосується лікування хронічних захворювань, тоді людині необхідно придбати ліки за свої кошти. Але Коста-Ріка дорога країна і тому ми стараємося не дуже витрачати гроші... Коли у грудні ми не мали змогу їхати додому на канікули, то Програма виділила кошти для організації нашого дозвілля. Також Програма покрила витрати на складання міжнародного комплексного SIT, результат якого є необхідним для подання документів в університети США.
- Які плани на майбутнє?
- Кожен переможець Програми має свого канцлера (консультанта), який супроводжує упродовж всього навчання: пропонує різні програми для вступу, консультує з різних питань, вказує на особливості пакетів документів, їх підготовку. Моя мрія навчатися на філології в університеті США. І для цього необхідно багато працювати... Але я знаю, до чого прагну і тому все буде добре...
- Що дала гімназія, де Ти досягнула вагомих результатів?
- Гімназія дала мені можливості... брати участь в олімпіадах, конкурсах, турнірах, мовних таборах, тренінгах. Це все дало змогу підготуватись морально, набути компетентостей ефективного спілкування, методик виходу зі стресових ситуацій, засвоїти академічні знання, які необхідні для подальших завдань... Але це набувала не стільки в гімназії, скільки в позакласній роботі: гурток КРОКСу, участь у виховних заходах, цікавих формах роботи, спортивній тенісній секції...
- Дякую за інтерв'ю. З Богом.
- Дякую.

Немає коментарів:

Дописати коментар