Загальна кількість переглядів сторінки

середу, 6 червня 2018 р.

ЗНО З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ - 2018. НОТАТКИ ПО ГАРЯЧИХ СЛІДАХ....

Переглядаючи завдання ЗНО з історії України 2018 року, мене як історика, нічого особливо не здивувало. Хоч, порівнюючи з 2017 роком, рівень завдань вирівнявся: не було ні "гробів"(з лексики знатоків), ні надзвичайно легких завдань. Що, на мою суб'єктивну думку, могло привести до непорозумінь абітурієнта самого з собою))).
Цікаве питання 2, де запитується про те, хто "перший обгрунтував потребу здобуття політичної незалежності". Учні точно знають, що Ю. Бачинський - 1895, а М. Міхновський - 1900 рік, але впевненості, де що обгрунтовувалося не у всіх вистачає...
ЦЕ ПИТАННЯ, ЯК МОВИТЬСЯ, ЗАЧЕПИЛО ЗА "ЖИВЕ"
Відкриваємо зошит і читаємо "Історія України ХХ - початку ХХІ століття". Притомний абітурієнт розуміє, що ХХ століття - це 1900 як мінімум, хоч хронологічно з 1901 року. Читає питання 2. І починає розуміти, що ХХ століття - це, як мінімум, 1895 рік - а це все-таки матеріал відповідно до програми 9 класу. 
Одна з наших учениць задала запитання, яке стосувалося Ю. Бачинського, і пані Ірина Марущак роз'яснила, що відповідно до Програми ЗНО "кожна з персоналій названа в програмі лише один раз, проте, якщо людина впливала на перебіг історичного процесу довгий час, завдання, пов'язані з її діяльністю, можуть траплятися в кількох темах". 
Можна зрозуміти укладача тоді, коли він подає факт політичної діяльності Ю. Бачинського в ГУР або парламентській групі депутатів-українців у Відні, тоді розуміємо, що Юліан Бачинський таки тривалий час впливав на політичні процеси... 
Хоч саме питання класне і потребує таки знань і М.Міхновського і Ю.Бачинського, але подайте його серед завдань 5-9 класів. 

Тому, шановні абітурієнти, які здають історію України, як ДПА, тобто в народній мові - "за 10-11 класи", будьте готові, що тепер щороку будуть серед завдань, які стосуються ХХ століття, і "братство тарасівців", і В.Антонович, і РУП, і ЗУБО, і РУРП, і, можливо укладачі зошита знайдуть причинно-наслідкові зв'язки початку ХХ століття з реформами 60-80-х років ХІХ ст. Олександра ІІ... Тобто, будьте готові до всього хорошого.... А якщо добре піде, то і козацької доби... А що "Історія Русів" перша політична книга про українськість, на неї опиралися переважна більшість українських політичних та суспльних діячів... Вона також якимось чином стане у пригоді у ХХ столітті. Біда правда, що вона не "персоналія", але можна у програмі внести зміни... Це не біда.

4 питання має свій підводний риф: адже учні знають впевнено, що В. Винниченко - лідер УСДРП. І тому, на їх думку, саме ця партія мала авторитет. Хоч кожному з учнів, який  має достатній чи високий рівень знає, що українське суспільство - селянське, а партія, яка підтримувала село - есери)))
У 14 питанні є підводний риф, який можна подолати, звернувши увагу на "знято тільки з товарних поїздів".... (радянізація так не відбувалася)
17 питання має географічний підтекст - "деформованість структури економіки"
19 питання - "... в умовах широкої ГЛАСНОСТІ" - перебудова
21 питання - підводний риф полягає у місяці? Знаємо, що Будапештський меморандум підписаний 1994 року. Але важлива роль місяця - адже були вибори Президента України. Тому дві постаті Л. Кравчук і Л. Кучма... Грудень, 1994 року - Л. Кучма.
Фрагменти газетних статей з окупованих територій зрозуміліші, ніж попередній рік: польсько-німецька війна(1939), взяття нацистами Києва (1941), взяття нацистами Харкова і штурм вермахтом Севастополя(1942)
У 30 питанні можна посперечатися: "стрімка русифікація середньої та вищої освіти" - це прояв політико-ідеологічної кризи періоду застою чи ні?
47 питання щодо селян і поміщиків у Галичині - "користуватися сервітутами за плату"(сервітут) не дуже часто на цьому понятті акцентується увага і що воно означає для декого в учнів викликало нерозуміння.
У 53 питанні доведеться теж почухати потилицю, хоч напевне відповідь А або Г. У відповіді А бентежить "зародження" - ніби зародився на початку ХІХ століття. Але 60-80-і роки ХІХ століття ознаменувалися розвитком (саме РОЗВИТКОМ) аматорського театру. Тому подивимося, що ж у правильній відповіді...
У 60 питанні про життя і діяльність К. Розумовського не дуже вчителі акцентують увагу на "заочне" обрання гетьмана...
От і все.... Тому поріг мав би бути приблизно таким же, як минулого року + 1-2 = 28-29 правильний відповідей - тестових балів....

2 коментарі:

  1. Шановний автор. З оновною частиною Вашого тексту переважно погоджуюсь... АЛЕ. вражає остання фраза! Може зробимо вже поріг 30, 40... Нехай всі вчаться на контракті. Потім дивуємось, що молодь шукає кращої долі на чужині. Там наших дітей цінують, створюють їм належні умови для навчання, а не створюють безкінечні перепони.

    ВідповістиВидалити
  2. Шановна Наталю, це була іронія. Але ставити смайлики в тексті я не звик. Дякую за цікавість до моєї публікації.

    ВідповістиВидалити