Загальна кількість переглядів сторінки

неділю, 14 жовтня 2018 р.

РЕДУТИ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ ДЛЯ ПЕДАГОГА.


Черговий пост присвячений особливостям психології підліткового віку. Він побудований на основі статті "Чого хочуть тінейджери" психолога Валентини Мержиєвської, співзасновниця та викладачка альтернативної школи «БеркоШко.
Отож, приблизно у 12–13 років починається помітний спад цікавості підлітків до академічного навчання; Педагоги повинні сприйняти це, як належне і невідворотнє. Тут хвилює позиція батьків "дитина повинна (має) отримати високі бали", хоч для дитини у цьому віці це не актуальним. Тому навчальні досягнення знижатимуться...  
"У 7-му класі з’являється власна позиція і одночасно зневага до стереотипів. У підлітків виникають сумніви в правдивості світу. Можливо, це пов’язано з нашим сьогоденням, коли навколо дуже багато фейків". Варто готуватися педагогу до надання підліткам аргументів, для того, щоб ті зрозуміли, що кожен факт може бути дійсним....
 "У 8-му класі стає помітним зсув сну: діти не сплять до другої ночі, а потім не можуть прокинутися вранці. З’являється бажання ризикованої поведінки. Але підлітки ще не здатні оцінити ризики: якщо катаються на даху потяга метро, то просто думають, що це прикольно, не розуміючи, що ризикують життям. Діти перестають дружити з усіма, а починають обирати свої компанії". Життя підлітків стає набагато барвистішим, але водночас підлітки стають часто непрогнозованими і часто алогічними. Їх сприйняття дійсності часто стає емоційною грою із самим собою...
ПСИХОЛОГ намагається дати СВОЇ ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГА. ЧИТАЙМО І ДУМАЙМО... МОЖЛИВО ЩОСЬ І ДОПОМОЖЕ, ЩОБ ЗБЕРЕГТИ НАШИХ ДІТЕЙ У СИСТЕМІ ЗРОЗУМІЛИХ ДЛЯ ЛЮДСТВА ЦІННОСТЕЙ...
1. Запитувати учнів. "Плюс" - дитина вчиться спілкуватися, "мінус" для сучасної школи - неможливість одночасно надати всім час для висловлення власної думки. Як варіант виходу з проблеми, організація обговорення в групах, хоч там педагог теж не може проконтролювати наскільки всі учні беруть участь в обговоренні....
2. Договір працює, санкції - ні. Договір у школі обговорюється, визначаються обов'язки кожної зі сторін. Це - позитив... У школі, де багато учнів, цього складно досягнути, враховуючи різне ставлення до договору батьків та учнів. Якщо вдасться - то це перша перемога демократії у школі...
3. Говорити про суперечливі теми.
4. Dream big
5. Показувати причинно-наслідкові зв'язки...
6. Делегування повноважень та розподіл відповідальності 
Тільки тисячекратне повторення і єдність вимог у системі правил, можливо, дасть змогу достукатися до свідомості бунтівної психології підлітка і якимсь чином окреслити можливості діяльності людини у принципах здорового побудови суспільства....

Немає коментарів:

Дописати коментар