Черговий пост присвячений особливостям психології підліткового віку. Він побудований на основі статті "Чого хочуть тінейджери" психолога Валентини Мержиєвської, співзасновниця та викладачка альтернативної школи «БеркоШко.
Отож, приблизно у 12–13 років починається помітний спад цікавості підлітків до академічного навчання; Педагоги повинні сприйняти це, як належне і невідворотнє. Тут хвилює позиція батьків "дитина повинна (має) отримати високі бали", хоч для дитини у цьому віці це не актуальним. Тому навчальні досягнення знижатимуться...
"У 7-му класі з’являється власна позиція і одночасно зневага до стереотипів. У підлітків виникають сумніви в правдивості світу. Можливо, це пов’язано з нашим сьогоденням, коли навколо дуже багато фейків". Варто готуватися педагогу до надання підліткам аргументів, для того, щоб ті зрозуміли, що кожен факт може бути дійсним....
"У 8-му класі стає помітним зсув сну: діти не сплять до другої ночі, а потім не можуть прокинутися вранці. З’являється бажання ризикованої поведінки. Але підлітки ще не здатні оцінити ризики: якщо катаються на даху потяга метро, то просто думають, що це прикольно, не розуміючи, що ризикують життям. Діти перестають дружити з усіма, а починають обирати свої компанії". Життя підлітків стає набагато барвистішим, але водночас підлітки стають часто непрогнозованими і часто алогічними. Їх сприйняття дійсності часто стає емоційною грою із самим собою...
ПСИХОЛОГ намагається дати СВОЇ ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГА. ЧИТАЙМО І ДУМАЙМО... МОЖЛИВО ЩОСЬ І ДОПОМОЖЕ, ЩОБ ЗБЕРЕГТИ НАШИХ ДІТЕЙ У СИСТЕМІ ЗРОЗУМІЛИХ ДЛЯ ЛЮДСТВА ЦІННОСТЕЙ...
1. Запитувати учнів. "Плюс" - дитина вчиться спілкуватися, "мінус" для сучасної школи - неможливість одночасно надати всім час для висловлення власної думки. Як варіант виходу з проблеми, організація обговорення в групах, хоч там педагог теж не може проконтролювати наскільки всі учні беруть участь в обговоренні....
2. Договір працює, санкції - ні. Договір у школі обговорюється, визначаються обов'язки кожної зі сторін. Це - позитив... У школі, де багато учнів, цього складно досягнути, враховуючи різне ставлення до договору батьків та учнів. Якщо вдасться - то це перша перемога демократії у школі...
3. Говорити про суперечливі теми.
4. Dream big
5. Показувати причинно-наслідкові зв'язки...
6. Делегування повноважень та розподіл відповідальності
Тільки тисячекратне повторення і єдність вимог у системі правил, можливо, дасть змогу достукатися до свідомості бунтівної психології підлітка і якимсь чином окреслити можливості діяльності людини у принципах здорового побудови суспільства....
Немає коментарів:
Дописати коментар