Стаття "Смартфони знищили психіку цілого покоління! Ось статистика, що саме змінилося"
вкотре доводить, що західна педагогічна та психологічна наука розуміє, що необхідно моніторити результати викликів, які виникають із запровадженням інформаційно-комунікаційних технологій. На жаль, українська педагогічна та психологічна "наука", крім плагіату, нічим корисним займатися не вміє чи не хоче, окрім як вимагати гроші від держави.
Що зауважили американські психологи щодо наслідків використання смартфонів підлітками? Зростання показників депресії, спроб самогубств, самотності. Зокрема, "кількість спроб самогубства серед підлітків виросла на 23%. Що ще страшніше, кількість дітей 13-18 років, що наклали на себе руки, виросла на 31%". І ці показники, на думку дослідників, не залежать від різних зовнішніх чинників. Зрештою вони роблять невтішне припущення: "В цілому наш аналіз виявив, що покоління підлітків, яке я називаю “айПокоління”, – ті, хто народилися після 1995 року, – набагато частіше має проблеми з психікою, ніж їх попередники-мілленіали".
Тепер подивимося на українського учня, який теж у зоні ризику залежності від гаджетів, ЗМІ дедалі частіше говорять про наявність проблеми з психікою підлітка. Але українська педагогічна чи психологічна наука поки що мовчить. Тому в Америці є хоч дані та гіпотеза, в Україні немає ні першого, ні другого...
Що зауважили американські психологи щодо наслідків використання смартфонів підлітками? Зростання показників депресії, спроб самогубств, самотності. Зокрема, "кількість спроб самогубства серед підлітків виросла на 23%. Що ще страшніше, кількість дітей 13-18 років, що наклали на себе руки, виросла на 31%". І ці показники, на думку дослідників, не залежать від різних зовнішніх чинників. Зрештою вони роблять невтішне припущення: "В цілому наш аналіз виявив, що покоління підлітків, яке я називаю “айПокоління”, – ті, хто народилися після 1995 року, – набагато частіше має проблеми з психікою, ніж їх попередники-мілленіали".
Тепер подивимося на українського учня, який теж у зоні ризику залежності від гаджетів, ЗМІ дедалі частіше говорять про наявність проблеми з психікою підлітка. Але українська педагогічна чи психологічна наука поки що мовчить. Тому в Америці є хоч дані та гіпотеза, в Україні немає ні першого, ні другого...
"за даними Pew Research Center, кількість смартфонів перевалила
за 50% у кінці 2012 року – якраз тоді, коли почали рости показники
підліткової депресії і суїцидальності. У 2015 році доступ до смартфона
мали 73% підлітків". Ось висновки дослідників:
- вплив смартфон-активності однозначний: чим більше часу підлітки
проводять в Мережі, тим швидше у них з’являються симптоми депресії.
- підлітки, які проводять із смартфоном більше трьох годин в день, на 35% більше схильні до ризику вчинити суїцид.
- за період з 2010 по 2015
роки кількість дівчаток, які почувають себе покинутими, підвищилася на
48%, тоді як у хлопчиків цей показник підвищився на 27%.- дівчатка більше використовують соціальні мережі і почувають себе
самотнішими, коли бачать подруг і однокласниць, що збираються разом без
них. Коли дівчинка щось постить у своєму аккаунті в соцмережі, вона
більше чекає лайків і позитивних коментарів. Дівчатка також несуть
основну тяжкість симптомів депресії.
- важкий результат для дівчаток-підлітків може пояснюватися тим, що вони більше стикаються з кібербулінгом. Хлопчики вважають за краще з’ясовувати стосунки фізичними методами, а дівчатка – підриваючи статус і стосунки жертви в соцмережах.
- важкий результат для дівчаток-підлітків може пояснюватися тим, що вони більше стикаються з кібербулінгом. Хлопчики вважають за краще з’ясовувати стосунки фізичними методами, а дівчатка – підриваючи статус і стосунки жертви в соцмережах.
- смартфони впливають і на сон підлітків – багато з них спить менше семи годин.
І вкотре бачимо саме проблеми психічного та соціального характеру спричиняють фізичні проблеми. Звичайно, можна опонувати висновкам американських дослідників, але якщо хтось і наважиться таке робити, то тільки аргументовано з хорошою статистичною базою.
А батькам на зборах, на уроках дітям в сто перший, в тисячу перший раз варто говорити про заборону (або обмеження) дітям користування смартфонами... Хоч, здається, частину дітей-центеліалів у цій війні з гаджетами ми таки уже втратили...
І знову випливає з мороку майбутнього проблема: що зможе зруйнована у дитинстві гаджетами психіка вчинити у дорослому віці... І наскільки така дія буде корисною, чи шкідливою, чи фатальною для людства... Час покаже... Пісочний годинник почав зворотній відлік...
Немає коментарів:
Дописати коментар