Загальна кількість переглядів сторінки

пʼятницю, 3 січня 2020 р.

І ЗНОВУ ПРО ІЛЮЗІЇ...

Привітання ПреЗЕдента, Новий рік, Різдвяні свята... Сидиш, читаєш і думаєш.
Про що?
"Як навчають і навчаються у Нідерландах" враження від фіналіста Global Teacher Prize Ukraine Сергія Петровича:
" Візуалізацію тут (у голландській школі) поважають. Наочні матеріали в школах — на кожному кроці, яскраві та різноманітні, не лише роздруківки, а й у формі ігор та іграшок. Приміром, для тих, хто ще не знає літер, все в картинках: розклад дня, шкільні правила, призначення приміщень. Діти вчаться «читати» картинки зліва направо і так звикають до напрямку читання.
Величезну кількість карток та ігор діти можуть брати, аби щось повторити, просто заради втіхи. Вчителі розказали, що коли в них з’явилася нова учениця, нещодавно з Індії, її батьки весь час запитували, скільки коштує той чи той матеріал, яким хоче пограти донечка. І були вражені, що все це безкоштовно!"
І рефлексія: "Де в нас, в Україні, є такі типово європейські приміщення шкіл з площею кожного приміщення більше 40 квадратних метрів, де у нас таке наповнення класних кімнат (ще й безкоштовно). Це, не зважаючи на те, що Нова українська школа уже другий рік..." Продовжимо..
"До самостійності привчають змалечку. Є й таке, що важко уявити українським татам і мамам: довірити дитині самій обирати вже до 12 років, чи хоче вона отримувати вищу освіту, чи ні... Тих, хто погано вчиться або не хоче глибоко розбиратися в предметі, хоча міг би, тут не сварять. Пояснюють, які наслідки, яким може бути майбутнє, але не залякують, навпаки, усі варіанти вважають гідними. Учень має право орієнтуватися на практичну діяльність надалі.
Обирати шлях вперше доводиться не в 17 років, а в 12. Учень складає іспити та отримує рекомендацію від учителя щодо подальшого закладу освіти. До речі, до таких порад і самих вчителів тут украй висока довіра".  
Рефлексія: "В українській школі, де вчителі разом з батьками прямо таки намагаються зробити все замість дитини, знецінити її зусилля підвищеними оцінками, багаторазовим виконанням невиконаного домашньої роботи, де батьки і педагоги говорять один з одним різними мовами, це можливо?..." І знову наша Нова українська школа при старих консервативних розуміннях "важливості та заохочення" ліні дитини
"Одні школярі йдуть у 4-річні професійні школи (підготовча середня освіта), інші — у 5-річні середні школи, а є й гімназіуми та атеніуми з 12 до 18 років, після яких відкрито шлях до університетів (передуніверситетська освіта). Дається рік, щоб перевестися на інший рівень, якщо надто просто чи складно. Середня школа має науково-технічний, природничий, суспільно-економічний та гуманітарний напрямки. Після неї можна вступати до вищих закладів освіти, окрім університетів. А передуніверситетська освіта передбачає опанування латини та грецької мови, філософії, міфології, мистецтва — ті, кому до 12 років, всього вчаться в стінах школи. Таке посилене навчання — не дивовижа, адже отримати університетську освіту в Нідерландах важко. Люди, які її мають, справді високоосвічені, глибоко знають свою спеціалізацію, володіють, окрім рідної, ще англійською та французькою чи німецькою мовами.
Для випускників початкової школи також є варіанти наукової, спортивної чи мистецької середньої освіти. А ось музичних шкіл у нашому розумінні, куди в позаурочний час ведуть перевантажених шестирічок, там не буває. Усі, кому не виповнилося 12, у звичайній початковій школі вчаться співати, грати на музичних інструментах, знайомляться з різними видами спорту".
Рефлексія: "Усе це видається для нас, і буде видаватися ще довго, космічним і нездійсненим, а там, у європейців, - усе природно і закономірно. Хто працює до сьомого поту, той отримає і освіту, і мотивацію, і зрештою соціальне положення у суспільстві, і затребуваність у державі... Все розкладено по полицях... А в нас і далі віз, який має "все за дитину: вибір, відповідальність, необ'єктивні оцінки", адже "дитина бідна і нещасна, її потрібно пожаліти". Від такого "піклування" дитина усвідомлює тільки одне - "я завжди залишаюся дитиною, тому що тоді мені все дадуть і не будуть нічогісінько вимагати". І для значної кількості наших випускників вища освіта є СПОСОБОМ 4 АБО Й 6 РОКІВ НІЧОГО НЕ РОБИТИ... Так, повна загальна середня освіта є тільки елементом освітньої системи. І про її недосконалість варто говорити на основі розгляду неефективності освітньої системи в цілому..." 
Сидиш, читаєш, думаєш... Добре, що можна думати, а то "какая разница". Це один з привілеїв людини - думати... Спробуйте і ви - може стане по-іншому?

Немає коментарів:

Дописати коментар