Загальна кількість переглядів сторінки

неділю, 4 серпня 2019 р.

Що треба вчити дітям, щоб бути успішними у 2050 році

 https://telegra.ph/SHCHo-treba-vchiti-d%D1%96tyam-shchob-buti-usp%D1%96shnimi-u-2050-roc%D1%96-10-05?fbclid=IwAR0YVD-BlOl_ymOWyuXIQ9r_3eEeMafPu1d1DfjuxgeErHwVToP_y-q2YUM

 

Людство наразі зазнає неймовірних трансформацій і невідомо, що буде в майбутньому. Дітям, які народжуються сьогодні, в 2050 буде 30 років. Ніхто не знає, що їх чекає тоді, які навички їм знадобляться, і як їм досягти успіху в житті.
Тисячу років тому, у 1018 році люди також не знали майбутнього, але були переконані, що базові явища залишаться: людські тіла не зміняться, тривалість життя і рід занять також. Тому, наприклад, у Китаї в бідних сім’ях батьки навчали своїх дітей як вирощувати рис, ткати шовк, у заможних - вчили хлопчиків читати, каліграфії, їздити верхи, а дівчат вчили як бути хорошою господинею. Вони знали, що це буде актуально і в 1050.

У минулому інформація не була доступна для всіх, і існувала цензура. Викладачі вимагали від своїх учнів вивчати все напам’ять, бо інших джерел, крім вчителя, не існувало. Зараз вчителі не стали менш вимогливими. У сучасному світі немає жодних перешкод на шляху отримання інформації, немає також і її відбору. Інформаційний потік настільки великий, що не дозволяє людині (не тільки дитині) сфокусуватися на головних аспектах і важливих новинах. Реклама, розважальні програми, відео постійно відволікають нас, дезінформують. А головним є те, щоб зробити потік інформації таким, який має сенс.
Викладачі намагаються вкласти в голови дітей максимальну кількість знань та інформації, хоча діти і так постійно оточені нею. Ліберальні школи звертають увагу на те, що саме у свободі вибору молодь зможе синтезувати своє нове бачення світу, можливо зовсім відмінне від нашого.
Зараз дітей навчають коду С++, іноземним мовам та іншим речам, які, можливо, у 2050 будуть не потрібні. Ми не знаємо, що вимагатимуть роботодавці і, які навички вимагатимуть. Всі розрахункові дії, написання кодів, переклад мов ,можливо, будуть виконувати роботи, машини. То чого ми повинні навчати наших дітей?

Наразі абсолютно все змінюється. Зміни не тільки в економіці, політиці, але і в понятті “ бути людиною”. Чи будуть речі фізичними, а емоції - справжніми? Чи вони будуть виражені в бітах і кодах?
В 1848 році, багато людей втратили роботу і були змушені мігрувати. Багато хто покинув села, селища і переїхав у міста - працювати на заводі. Так само до 2048 року людство може зіштовхнутися з міграцією до кіберпростору, рідкісністю гендерних ідентичностей, новими сенсорними відчуттями, які будуть сформовані новими комп’ютерними імплантами. Життя у віртуальному світі може замінити реальність. Все можливо. Якщо хтось Вам описує світ у середині 21 століття і опис не схожий на наукову фантастику, то опис, найімовірніше, хибний. Якщо хтось Вам описує світ у середині 21 століття і опис схожий на наукову фантастику, то він, найімовірніше, теж хибний.
Такі глибокі зміни можуть змінити структуру нашого життя. Один період приходить на зміну іншого. Перший період навчання. Ми активно вчимося, акумулюємо знання, здобуваємо нові навички, будуємо наш світогляд і формуємося як особистість. Наступний період - робота. Ми використовуємо все, чого навчилися, щоб орієнтуватися в житті, розвивати суспільство. Звичайно, ми навчаємося впродовж всього життя, але набагато повільніше. Скоріше за все, ця структура в майбутньому зруйнується.

Не секрет, що тривалість життя збільшується, тому 50 років - це буде саме той вік, коли треба активно продовжувати працювати над собою і слідкувати за змінами. Щоб вижити в новому світі, потрібно бути гнучким і зберігати емоційний спокій. Адже нам доведеться постійно пристосовуватися до чогось нового. На жаль, цього дуже важко навчити дітей. І багато вчителів не володіють такими навичками.

Як залишатися собою і досягти успіху? 


Також не варто повністю довіряти технологіям. Так, вони важливі і допомагають в житті. Але, якщо ти не знаєш, чого хочеш в житті, вони можуть сформувати твою мету замість тебе і почати керувати тобою. Уже багато людей відірвані від реальності смартфоном чи комп’ютерними іграми.
Чи потрібно довіряти собі? Не зовсім. Часто, прислухаючись до внутрішнього голосу, ми стаємо жертвою маніпуляції. Адже на нас уже вплинули державна пропаганда, реклама, ідеологічні переконання інших, біохімічні помилки.
Оскільки біотехнологія і машинне навчання покращуються, маніпулювати людськими емоціями та бажаннями стає легше. Коли Кока-Кола чи Амазон змусять тебе обрати їх, використають твої слабкі місця, чи зможеш ти назвати відмінність між собою та їхніми маркетологами?
Єдине спасіння - це робота над собою і пізнання себе. Адже будь-які компанії намагаються зламати тебе, не твій телефон чи комп’ютер. Вони вивчають твою поведінку, психологію людини, твої потреби, емоції, почуття і за допомогою технологій нав’язують тобі свій продукт. І як результат, машини знають тебе краще ніж ти сам, контролюють тебе. Якщо є спосіб заполонити твій розум і керувати ним, держава та компанії обов’язково його використають.
Звичайно, Ви можете бути щасливими, довіряючи алгоритмам машин і дозволяти їм приймати рішення за Вас. У такому разі, розслабтеся і насолоджуйтеся життям. Все за Вас зроблять алгоритми машин. Якщо ж хочете контролювати своє життя, розвивайтеся швидше за технології, пізнавайте себе. Не беріть з собою нічого зайвого, жодних ілюзій. Вони занадто важкі для Вашої подорожі.

Перекладено і переказано за мотивами статті https://medium.com/s/youthnow/yuval-noah-harari-21-lessons-21st-century-what-kids-need-to-learn-now-to-succeed-in-2050-1b72a3fb4bcf

Немає коментарів:

Дописати коментар