Загальна кількість переглядів сторінки

середу, 7 червня 2017 р.

ДАЛІ ПРО НАБОЛІЛЕ.... РЕФЛЕКСІЯ ПІСЛЯ ЗНО З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ

Щиро вдячний тим, хто висловлює свої міркування після прочитування посту. Адже, можливо, їх прочитає бюрократ з МОН України і можливо задумається чи принаймі спробує організувати громадське обговорення.
Аналізуючи роздуми, розумієш, що процес обговрення має декілька площин. Перша - це про те, як, хто і за якими стандартами готує завдання до ЗНО, як їх перевіряють і що з того виходить.
Друга площина це методична, коли колеги радіють, що учні, яких вони готували, ЛОГІЧНО ЗНАХОДЯТЬ ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ.... Тут я підтримую усіх тих, хто радіє, додаючи, радію на порядок вище тоді, коли випускник ВМІЄ, МОЖЕ ПОЯСНИТИ ХІД СВОЇХ МІРКУВАНЬ під час пошуку правильного варіанту відповіді.
Тепер про сумне... Скільки учнів у старших 10-11 класах великих шкіл - 20 і більше, скільки годин для вивчення історії України у цих же класах відповідно до стандарту програми чи академічної програми - 1 год. - 1,5 год.
Як переважно встигає педагог подати матеріал? Правильно, переповідаючи події, факти, постаті, інколи, це вищий пілотаж, процеси...
Що варто змінити, а може й необхідно? Перейти до форм підготовки учнів до складання ЗНО з математики чи фізики. Як саме? Розробляти і впроваджувати алгоритми розв'язування історичних задач, виходячи з наявних даних. Але для цього потрібно більше часу і менше учнів, і, звичайно, підготовлених педагогів. 
Що маю на увазі? Як приклад завдання з ЗНО, де є завдання встановлення послідовності карикатур-плакатів. Усіх випускників вчимо, що "лисенківщина" - це період відбудови (1946-1953 роки), але чи багато педагогів АКЦЕНТУЮТЬ УВАГУ НА ТЕРМІН "ГЕНЕТИКА", який є основою самого процесу ЛИСЕНКІВЩИНИ...
Або. всі знаємо період "розвинутого соціалізму", який закріплений Конституцією СРСР 7 жовтня 1977 року. Але чи багато педагогів звертають увагу дітей на "знамениту" для нашого покоління ст. 6, яка закріплює єдиною і спрямовуючою силою радянського суспільства КПРС?
Або, говорячи про ПОстанову Верховної Ради УРСР про організацію Збройних Сил України, педагог говорить про те, що її прийняв єдиний легітивний, обраний народом і закріплений Конституцією УРСР 1978 року, державний орган управління?
Або, чи акцентують увагу на тому, що після зміни партійного керівництва УРСР 1972 року відбулися масові арешти дисидентів. Хоч 100% всі педагоги говорять про зняття Шелеста і прихід В. Щербицького і "маланчукізм". Та не завжди логічно учні виводять, що і В. Щербицький і "маланчукізм" хронологічно синхронні і прихід першого спричинив друге...
    Нас і далі чекає багатоварінтність завдань. Педагог говорить про дати, поняття, терміни, процеси, але вони можуть проявлятися у малюнках, плакатах, причинно-наслідкових зв'язках, фрагментах з історичних джерел невідомого походження зі ЗМІ, юридичних документів, цитат людей епохи тощо. Це, так звані, "підводні камені, чи "підводні течії", які потрібно проговорити, повторити, перевірити здатність учнів їх обійти і зробити правильний вибір...
Тому, друзі, і далі пишемо і стукаємо до МОН України. Може щось і змінить, що в його силах, даючи можливість змінитися нам. І на завершення... Групи, затверджені МОН України, пропонують варіанти програм для 10-11 класів, які будуть запроваджені у 2018-2019 н.р. і запрошують до обговорення. Спробуймо і на цьому полі. Щоб не було наступного року "мучительно больно" за те, що доведеться вкладати у голови наших дітей.  

2 коментарі:

  1. Як вчитель історії з 30 річним стажем, константую факт: на вивчення історії України згідно програми годин катма не вистачає. А ми ж повинні виховати громадянина, патріота, самодостатню людину. Я завжди кажу дітям: основні два предмети,які ви повинні засвоїти бездоганно - це українська мова та історія України, але, якщо на вивчення мови МОН ще хоч трохи звернуло увагу то для вивчення історії ентузіазму не вистачило. А іноді закрадається думка :"можливо це комусь вигідно ?". Та і підручники потребують повного перезавантаження ба багато із них написані згідно ідеології совдепу.Можливо хтоі заперечить, мовлявучні можуть більше часу самостійно оволодівати додатковим матеріалом. Погоджуюсь частково. Це можуть зробити ті, яких вчителю вдасться зацікавити, однак учні є різні , з різним темпераментом, особливістю сприйняття, характером засвоєння. І дуже хочеться, щоб кожен, хто покидає стіни навчального закладу міг сказати "Я горджуся, що я українець і моя держава Україна".

    ВідповістиВидалити
  2. Якщо в методиці навчання роль учителя на уроці й надалі характеризуватиметься фразою "переповідаючи події, факти, постаті, процеси..." - це означає, що ніяких змін в освіті нам очікувати не варто. Бо лише тоді, коли на уроці почне працювати учень, ми рухатимемося до компетентнісного підходу. Якщо вчитель вважає, що його місія "переповідати" - це навіть не ремісник, це партач за фактом, а не за статусом...

    ВідповістиВидалити