Загальна кількість переглядів сторінки

неділю, 4 червня 2017 р.

ЗНО з історії України: нотатки майже стороннього

Звершилося... Щороку педагоги очікують ЗНО, щоб... А що щоб... Можуть бути різні відповіді Це і заскладні завдання, або не досить старанні учні, або мало часу на підготовку, або недостатня компетентність педагогів, або... І кожен прагне знайти власне або. Часто  це залежить від того, хто і навіщо його (оте "або") шукає.
Відбулося ЗНО з історії України... Оприлюднили результати. Що, на мою суб'єктивну думку, кидається у вічі? Кількість завдань, які потребують просто знань починає зменшуватися... Отож, перша, хоч маленька перемога у напрямку саме КОМПЕТЕНТІСНОГО  ПІДХОДУ під час складання трестів таки є...
Тепер трохи по завданнях, які є цікавими і потребують комплексного аналізу... Питання про польсько-український договір 1920 року... Дуже сподобався підхід - витяг з документа і запитання до нього. Все класно, але, на жаль, декілька років підряд не вказують, з якого підручника взято витяг історичного джерела.... Принаймі  мені не вдалося відшукати, як і фрагмент документа про К. Острозького і битви під Оршею, і карикатури у встановленні хронологічної послідовності, і карти з районами дислокації загонів УПА, як джерело про посилення конфлікту між Тимчасови урядом та Генеральним Секретаріатом у серпні 1917 року ... І це наводить на думку, що варто відмовлятися від підручників з історії України, адже всього їх автори і так не зможуть втиснути. А пропонувати випускникам самостійно за допомогою Інтернет-ресурсів шукати оті деталі, які без сумніву цікаві, але їх у підручниках катма...
Цікавим є запитання по плакату повернення остарбайтерів, встановлення відповідності подій у період "розвинутого соціалізму" та їх наслідками. Це запитання було чи не найважчим для учнів.
ЗНАМЕНИТІ передумови, мета, масштабність, жертв. Коли "аж поки ми не залишились без фунта хліба" можна вважати і метою (адже радянська влада забирала все), і (масштабністю, але не територальною). Хоч "урожай у нас був хороший" не вписується в передумови, адже є багато хліба, то чому Голодомор. Тому перше речення можна було і не подавати...
А в цілому рухаємося до освітніх стандартів інших країн. Тільки б щоб і педагоги встигали за цим поступом...         

2 коментарі:

  1. У мене інша думка - тести впали в якості порівняно з минулим роком. Якраз і через відірваність від шкільної практики - перевіряли те, чого нема в підручниках. Є дво- і триступеневі завдання (нарахував чотири таких). Є з частковоправильними варіантами. Картки на карикатурах складно ідентифікуються. В історії України було кілька хвиль карток, тому рохумне дитя заплутається: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0

    ВідповістиВидалити
  2. Згодна. все правильно, особливо щодо роботи з історичними джерелами.

    ВідповістиВидалити