Загальна кількість переглядів сторінки

неділя, 21 листопада 2021 р.

ШАЛЕНІ УВЕРТЮРИ ОСВІТИ У ЛИСТОПАДІ. Серія 2.

 Тепер перейдемо до методичного аспекту. Він справді був шалений і розпочався ще наприкінці жовтня. Спочатку була онлайн-зустріч творчої групи щодо впровадження експерименту регіонального рівня "ЕКОШКОЛА". На ній координатор експерименту, представник  Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти Людмила Кучер ознайомила учасників з орієнтовними критеріями щодо визначення ефективности і запропонувала внести пропозиції для їх покращення. 




Далі - цікавіше. Останній тиждень жовтня - це марафон "підвищення кваліфікації" у контексті реалізації завдань Нової української школи. Організований Тернопільським обласник комунальним інститутом післядипломної педагогічної освіти (ТОКІППО) 15 лекцій у другій половині дня. Прямо-таки "перегони по вертикалі". І нормативно-правова база  впровадження НУШ, і Державний стандарт, і Типова освітня програма, і Модельна навчальна програма, й оцінювання, й інклюзія, й інформаційне середовище, і ще багато-багато чого... І це все у прискореному варіанті. 







Лекції, лекції, лекції.... Так, як я брав участь у розробці усіх визначальних документів - Державний стандарт, Типова освітня програма, Модельна навчальна програма, оцінювання, - то це все знайоме. Цікаво спостерігати,  як трансформується ідея Нової української школи з зануренням в освітню систему, коли входить до конкретної установи підвищення кваліфікації вчителів, конкретного закладу освіти, конкретного педагога. Свято плавно перейшло  у листопад. А там декілька хороших та приємних новин.
Перша, відбулася онлайн-зустріч з педагогами, які обрали Модельну навчальну програму  інтегрованого курсу "Здоров'я. Безпека. Добробут" (керівник О.Шиян) для апробації у пілотних  5 класах Нової української школи. Під час заходу педагоги ділилися результатами використання запропонованих навчальних матеріалів, які розробив авторський колектив. Авторський колектив відповідав на питання, знайомив з концептуальними засадами побудови навчальних матеріалів, запрошував до співпраці. 
Паралельно проходить робота з виданням "Світич" (м. Львів) по підготовці підручника для інтегрованого курсу "Здоров'я. Безпека. Добробут" для учнів 5 класу Нової української школи і подачі на конкурс підручників. 



 І на завершення.... Довга дорога в дюнах... Ми - тренери вчителів, які працюватимуть у 5 класі Нової української школи у 2021-2022 н.р., упродовж двох тижнів  - до кінця листопада проводимо підвищення кваліфікації. 
Знову шивдше, вище, сильніше, зно все в поспіху, знову бачиш педагогів, які побачать у 5 класі дітей Нової української школи... Все промелькає дуже швидко-швидко... мчить на першій космічній швидкости. І при цьому Ти розумієш, що форма збережена, але наскільки зміст входить у свідомість кожного з нас. Питання хоч не риторичне, але без окресленої чіткої та свідомої відповіді. Тому, що нас чекає у новому навчальному році у п'ятому класі, невідомо. Ні відомо, що будуть документи, будуть нормативно-правові акти, буде форма. Але наскільки вона свідома чи несвідома у свідомости та серцях кожного педагога. Питання відкрите. І не для суспільства, держави, а, насамперед, для кожного з нас, педагогів. І від цього, і тільки від  цього залежить успіх чи не успіх НУШ у конкретній школі, у конкретній точці. 
 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар