Загальна кількість переглядів сторінки

понеділок, 17 червня 2019 р.

ОСВІТА І ПЕДАГОГИ...

МОН України оприлюднило проєкт Державного стандарту базової середньої освіти і впродовж місяця запропонувало педагогам обговорити та внести пропозиції... Отут і починається. Педагоги, на жаль, не завжди можуть відрізнити Державний стандарт від навчальної програми та навчального плану. 
Перший: "визначає вимоги до обов’язкових  результатів навчання та компетентностей здобувачів освіти (додатки 1-11) загальний обсяг їх навчального навантаження у базовому навчальному плані базової середньої освіти". Про навчальні програми навчальних предметів не йдеться... 
По-друге, читаємо: "На основі освітніх програм розроблюються навчальні програми, у яких визначено опис очікуваних результатів навчання з навчального предмета (інтегрованого курсу), перелік та послідовність вивчення тем навчального матеріалу, рекомендації щодо кількості годин на кожну тему, розподіл тем за роками навчання та кількістю годин, відведених на вивчення навчального предмета (інтегрованого курсу).
Наступне, це перелік галузей: мовно-літературна, математична, соціально та здоров'язбережувальна, природнича, громадяська та історична, технологічна, інформатична, мистецька. І у Додатку 12 до Державного стандарту визначено, що у 5-6 класах відводиться 525 год. на вивчення української мови та літератури. Це приблизно по 7,5 год. (525:35:2) на тиждень. Зважаючи, що на сьогодні на українську мову та літературу відводиться тільки 3,5+2=5,5 год., можна припустити, що саме додаткових 2 год. було перерозприділено шляхом передачі їх із зарубіжної літератури. Тобто за рахунок вилучення зарубіжної літератури збільшується кількість годин для вивчення української мови та літератури. Це означає, що вже сьогодні вчителям зарубіжної літератури необхідно думати про перекваліфікацію у вчителів української мови та літератури...
"Іншомовна освіта" - вивчення іноземної мови - 280:2:35 = 4 год. Напевне, їх можна розподілити на вивчення однієї чи двох іноземних мов... Хоч 2 год на тиждень для вивчення іноземної мови - це надзвичайно мало...
Що маємо у Додаткових годинах, то на них відводиться 175:35:2=2,5 год. на кожен рік навчання (5-6 клас). При цьому необхідно врахувати гранично допустиме навантаження на одного учня. А це означає, що ці 2,5 год. будуть розприділені на курси за вибором, предмети галузі, індивідуальні та групові заняття. Звичайно, можна брати ці години для вивчення "зарубіжної літератури", але їх варто додавати до вивчення основної чи запровадження другої іноземної мов...
Ще одна категорія педагогів, яка буде серед потерпілих через 3 роки - суспільники (вчителі історії та права). Справа у тому, що перелік галузей містить "громадянську та історичну", а правової немає. До чого це приведе. Звертаємо увагу на Додаток 12. Читаємо: "громадянська та історична галузі" 
для 5-6 класів - 105 год. в цілому ( 1 год. - у 5 та 2 год - у 6-му класах); 
у 7-9 - 245 год. : 35 = 7 год. тижневих на три класи. 
у 7- 2 год. історії, у 8 та 9 - по 2,5 год. В сумі - 7 год. 
А для права у 9 класі годиин з інваріантної частини не виділяється, як і загальна кількість на вивчення годин історії не збілььшується у запропонованому стандарті... Хоч можна і з варіативної частини взяти... АЛЕ...

Немає коментарів:

Дописати коментар