Загальна кількість переглядів сторінки

вівторок, 15 квітня 2025 р.

КОНТРОЛЬНА РОБОТА. ВАРІАНТ 2.

 

1. Гай Юлій Цезар народився у 100 р. до н.е., тобто _______(1) років тому. Коли йому виповнилося 41 рік. у ______(2) р. до н.е. він став консулом. Через два роки після того, як він став консулом, у _____(3) р.до н.е. розпочав війну з галлами, у якій переміг. У 49 р.до н.е., в середині _____(4) ст. до н.е. Юлій Цезар промовивши слова: "Жереб кинуто!" розпочав війну проти Помпея, у якій він переміг. Через 4 роки, у _____(5) р. до н.е. він став довічним диктатором. А ще через рік, у _____(6) р. до н.е. змовники його вбили. 
1___________
2___________
3___________
4___________
5___________
6___________

2. Установи відповідність між термінами та їх визначеннями
1. Диктатор
2. Сенат 
3. Тріумф 
4. Форум

А найвища державна рада, що виникла з ради старійшин патриціанських родів.
Б особа, якій передавали всю владу в державі в разі зовнішньої чи внутрішньої загрози республіки
В Урочистий вступ у столицю полководця та його армії після переможного завершення війни.
Г Економічний і політиичний центр Риму. 

3. Знайди пару – і дізнаєшся, як ці тварини пов’язані з історією Риму. 
1 Вовчиця 
2 Гуси
3 Слони

А Вони були головною бойовою силою карфагенського вождя Ганнібала під час Пунічних війн.  
Б Її статуя встановлена в Римі, тому що, згідно з легендою, вона вигодувала братів Ромула і Рема.  
В Під час нападу галлів на Рим вони почули чужинців і розбудили сплячих римлян.

4. Запиши типи географічних об'єктів, які пов'язані зі стародавньоїю Італією
1. Середземне, Іонічне, Егейське - 
2. Сицилія, Сардинія, Корсика - 
3. Залізо, мармур, вапняк, мідь - 
4. Умбри, етруски, латини - 
5. Тибр, По, Рейн - 
6 Альпи, Піренеї, Балкани - 

6. Запиши в комірках числа, якими позначено основні ознаки: а) республіки, б) монархії. Наведи по одному прикладу сучасних держав із відповідною формою правління

                Республіка                                                 Монархія
Числа
Приклад 
держави

ОСНОВНІ ОЗНАКИ
1. Джерело влади - народ.
2. Вища державна влада належить одній особі - правителю
3. Виборні на певний термін органи державної влади.
4. Поділ влади на законодавчу, виконавчу та судову.
5. Влада передається у спадок.
6. Правитель одноосібно здійснює законодавчу, виконавчу та судову владу. 

7. Подумай і вкажи історичного діяча Давнього Риму, з ім’ям якого пов’язані  наведені факти: впровадження золотої монети; впорядкування  податкової системи; перший імператор, який прийняв  християнство; заснування нової столиці Римської імперії.
А  Константин                      Б Юлій Цезар
В Нерон                                Г Діоклетіан

8. Ти отримав(-ла) закодованого листа, але прочитати його заважає те, що автор написав текст із пропущеними словами. Відтвори його, заповнивши пропуски.
Перемога у 451 р. на Каталаунських полях над ________(1) не врятувала Західну Римську імперію. На її території виникли варварські королівства, які не підпорядковувались імператорові. 455 р. до Риму вдерлися племена _____________(2). Два тижні вони грабували палаци та храми, майстерні й домівки. Мешканців міста вбивали або захоплювали в полон для продажу в рабство. Багато пам’яток мистецтва та архітектурних споруд було знищено. Відтоді _____________(3) називають безглузде нищення культурних пам’яток і цінностей.

9. Вибери серед запропонованих фактів ті, які стосуються періоду правління Октавіана Августа. 
1. Боротьба між ним та Помпеєм спричинила громадянську війну у Римі
2. Римський сенат присвоїв йому ім'я Август ("священний")
3. Маючи повну владу від постійно наголошував, що він тільки перший серед рівних.
4. Заснував нову столицю Римської імперії Константинополь
5. Про нього римський історик Светоній писав: "він отримав Рим цегельним, а залишив його мармуровим"

10. СКЛАДІТЬ ІСТОРИЧНИЙ ПОРТРЕТ Юлія Цезаря (с. 174 - 177) та 
1. Особисті якості й риси характеру.
 2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3. Діяльність історичного діяча.
3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.
3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?
3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?
3.4. Якими були наслідки його діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків.
4. За що людство пам'ятає цю людину?
4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?
4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?
4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.

11. Розглянь карту та закінчи речення.
Карта присвячена ___________________(1). Християнство виникло в країні _________________(2). Найбільше християнських громад було на __________(3). За інформацією карти, поширення християнства прискорилось у _________(4) ст..







Немає коментарів:

Дописати коментар