1. Полічи та заповни пропуски у тексті
Війна між Римом та Карфагеном тривала з перервами з 264 до 146 року до н.е., тобто __________(1) років. Початок Першої пунічної війни припадає на ________(2) ст. до н.е. Найвідомішою битвою цих воєн стала битва під Каннами, яка відбулася через _______(3) років від початку Першої пунічної війни у 216 р. до н.е. Через 15 років після цього, у _________(4) р.до н.е. римські війська перемогли карфагенян у битві при Замі. У 146 р. до н.е., у _______(5) ст. до н.е. римляни спалили Карфаген. Це відбулося _______(6) років тому.
1___________
2___________
3___________
4___________
5___________
6___________
1___________
2___________
3___________
4___________
5___________
6___________
2. Установи відповідність між термінами та їх визначеннями
1. Патриції
2. Гладіатори
3. Плебеї
4. Народні трибуни
А. Незнатне, вільне населення Стародавнього Риму, яке не входило до робової общини; не мало права наа землю та політичних прав.
Б. Посадовці, обрані з числа плебеїв, які обстоювали їхні інтереси, захищаючи від патриціїв.
В. Повноправні римські громадяни, нащадки найдавніших корінних мешканців, зокрема засновників Риму.
Г Спеціальнонавчені бійці у Стародавньому Римі, які виступали у видовищних боях між собою або тваринами.
3. Знайди пару – і дізнаєшся про видатні пам’ятки архітектури Давнього Риму.
1 Пантеон
2 Базиліка
3 Бетон
А Нововведення, винайдене римлянами при спорудженні будинків
Б "Храм усіх богів"
В Велика громадська споруда
4. Вибери і запиши номери слів та словосполучень, які пов'язані з природно-географічними умовами стародавньої Італії
1. Гора Олімп 2. Острів Сицилія 3. Річка Вісла
4. Річка Тибр 5. Апеннінський півострів
6. Балканський півострів 7. Аттика 8. Альпи
9. Острів Цейлон 10. Острів Корсика
11. Країна телят 12. Пустеля Сахара
5. Прочитай текст. Випиши слова, які означають органи влади/владних осіб, та слова, які характеризують устрій\управління сучасних держав.
Слов'янські племена очолювали обрані громадою вожді. Саме за вождями закріплювалася верховна влада. До їх повноважень належали перерозподіл надлишку продукції, організація оборони під час воєн, спорядження військових дружин. Особливу роль у житті слов'ян відігравали ради, на яких ухвалювали рішення. Про них візантійський історик VI ст. Прокопій Кесарійський писав: "Ці племена, склавини й анти не підлягають одній людині - з давніх-давен живуть у демократії, тому про все, що для них корисне чи шкідливе, вони обмірковують спільно.
6. Подумай і вкажи історичного діяча Давнього Риму, з ім’ям якого пов’язані наведені вислови: «Перейти Рубікон», «Жереб кинуто», «Прийшов, побачив, переміг», «І ти, Брут!».
Поясни і запиши один з фразеологізмів.
А Тарквіній Гордий Б Діоклетіан
В Юлій Цезар Г Октавіан Август
7. Розгляньте карту та легенду до неї.
Складіть та запишіть, використовуючи назви сторін горизонту, 3 питання по карті та дайте письмову відповідь.
Заповніть пропуски:
На карті зображено процес__________(1) 2. Слов’янські племена під час Великого переселення народів називалися_________(2),
____________(3) та ______(4) 3. Ці племена сусідили з _______(5) 4. За легендою карти черняхівська культура існувала у ________(6) ст.
8. Які товари продавала, а які купували слов'яни?
9. Ти отримав(-ла) закодованого листа, але прочитати його заважає те, що автор
написав текст із пропущеними словами. Відтвори його, заповнивши пропуски за
№№ 1, 2, 3.
Велике ___________ (1) народів – це масштабне переміщення населення в 4–7 ст., що
поклало початок новим державам на руїнах Римської імперії. На початку 5 ст. головною
небезпекою для римської держави були племена ____________(2). У 30-х роках 5 ст.
вождь ______________ (3) об’єднав під своєю владою всі племена. «Бич Божий» – саме
таке прізвисько дістав вождь від римлян. У 451 р. його війська зійшлися в битві з
об’єднаними силами римлян і германців на Каталаунських полях і програли.
10. Вибери серед запропонованих фактів ті, які стосуються періоду правління
Юлія Цезаря.
1. Призначений намісником у провінції Галлії2. Зробив християнство офіційною релігією.
3. У 455 році дав 14 днів своїм воїнам на пограбування Риму
4. Після повернення до Риму святкував чотири тріумфи на честь своїх перемог.
5. Був убитий змовниками під час засідання сенату у 44 р. до н.е.
11. СКЛАДІТЬ ІСТОРИЧНИЙ ПОРТРЕТ Октавіана Августа (с. 178 - 180)
1. Особисті якості й риси характеру.
2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3. Діяльність історичного діяча.
3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.
2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3. Діяльність історичного діяча.
3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.
3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?
3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?
3.4. Якими були наслідки його діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків.
3.6. За що людство пам'ятає цю людину?
3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?
3.4. Якими були наслідки його діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків.
3.6. За що людство пам'ятає цю людину?
4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?
4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?
4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.
4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?
4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.
Немає коментарів:
Дописати коментар