Загальна кількість переглядів сторінки

четвер, 8 листопада 2018 р.

УЧНІВСЬКІ ПОГЛЯДИ НА ПРЕДМЕТИ (5 КЛАС). ЦІКАВО І ПОВЧАЛЬНО?!

У 5 класі з основ здоров'я є декілька тем, які стосуються організації освітньої діяльності вдома та формування соцільних, психологічних навичок під час підготовки до виконання контрольної роботи у школі. Серед завдань, які пропонує підручник "Основи здоров'я". 5 клас під загальною редакцією І. Беха, визначити доцільність вивчення того чи іншого предмета. Тобто учні повинні аргументувати, навіщо їх необхідно вивчати. Частина з учнів не бачила доцільності, наприклад, у вивченні образотворчого мистецтва, трудового навчання, історії. Тому я запропонував їм серед переліку предметів, які вивчаються у 5-их класах, вибрати 6, що, на їх думку, їм необхідні. І отримав такі результати: всі діти обрали математику, англійську мову, фізкультуру, українську мову, основи здоров'я.
Шостий предмет у різних класах був різним, а деколи це було і два предмети, які набрали однакову кількість голосів: німецька мова, історія, українська та зарубіжна літератури.
Щодо інших, тих, що не увійшли до цього списку, то думки гімназистів розділилися:
одні вважали, що інші предмети їм не потрібно вивчати, бо до них немає здібностей, бажань, часу тощо,
інші пропонували, щоб ці предмети вивчалися через гуртки, які діти добровільно відвідують.
Дивлячись на цей список, розумієш, що у дітей відсутня мотивація стосовно вивчення частини навчальних предметів, а тому їх навчальні досягнення теж будуть не дуже високими... І виникає закономірне запитання: чи варто оцінювати балами навчальні досягнення з таких предметів.
Чи, може, просто переходити на критерії "зараховано - не зараховано", як це запроваджується у початковій школі? Можливо, коли нова українська школа прийде у середні класи, так і трапиться... А, може, варто прислухатися до думки дітей і зменшити кількість предметів, тим самим вивільнити час для відвідування гуртків, секцій, студій? Хоч питання для держави, що робити з учителями, предмети яких вивільнять з навчальної програми, і хто повинен оплачувати позашкільну освіту, залишиться відкритим і болючим. Тому і далі класно-урочна система гнобить дітей своїми 5-7 уроками та домашніми завданнями, і далі вчителі повинні оцінювати навчальні досягнення невмотивованих учнів, і далі батьки вважають школу соціальною установою, у якій діти перебувають у відносній безпеці...  Діти бачать, відчувають, розуміють... Дорослі вважають, що "собака нехай і далі гавкає, а караван і далі йде". Питання просте - куди іде "караван"? Кожен залишається при своїй думці...

Немає коментарів:

Дописати коментар