Загальна кількість переглядів сторінки

середа, 21 травня 2025 р.

КОНТРОЛЬНА РОБОТА. ВАРІАНТ 1.

 

1.Увідповідніть події та дати

1.Кревська унія

А 1340

2. Початок боротьби за волинсько-галицьку спадщину

Б 1362

3.Битва на Синіх Водах

В 1385

4. Городельська унія

Г 1410

 

Д 1413

 2.Заповни пропуски в тексті за допомогою підказок
У (1)_______ до Королівства Польського вже було приєднано основну частину (2)_________, у складі якої утворилося Руське воєводство із центром у (3)_____. Польські феодали захопили й значну частину ліквідованого (4)_______, створивши на його землях (5)_________ воєводство. У васальні залежності від польських правителів опинилися й українські володіння Белзького князівства (перетворені поляками на Белзьке воєводство).
1.    1340-х рр., 1380-х рр.. 1420-х рр..
2, 4 Поділля, Чернігово-Сіверщини, Галичини.
3.   Львові, Галичині, Луцьку,
5.  Подільське, Волинське, Закарпатське
 3. Якою цифрою на карті позначено українські землі, що увійшли до складу Великого князівства Литовського в 1340-1360-х рр..? Запиши ім’я князя, який приєднав ці землі до своєї держави.

А 1                   Б 2              В 3             Г 4
 
Завдання 2.
4.Укажи два твердження, що стосуються територій, позначених на картосхемі штрихуванням




А До середини XV ст. виділені території входили о складу Золотої Орди
Б До кінця XVст. Виділені території перебували під протекторами Генуезької республіки.
В Правитель держави, територію якої заштриховано на картосхемі, у другій половині XV ст. визнав васальну залежність від Османської імперії.
Г У кінці XV ст. правляча династія держави, територію якої заштриховано на карті, уклала унію про об’єднання з Великим князівством Литовським.
Д Місцеве населення було полі етнічним і складалося з представників і представниць половецького, монгольського, грецького, італійського, турецького, вірменського, єврейського та інших народів.
Е Панівною релігією держави, територію якої заштриховано на карті, у XV ст. було християнство.
 
5.Прочитай уривок з історичного джерела. Дай відповідь на запитання.
«Народ же цей … спустошені землі заселяв своїми людьми й на знесилених русів владу свою поширив. І поволі з часом усю (землю руську) перейняв від татар у своє володіння й став володіти широкими її просторами, і баскаків, що збирали з неї данину для заволзького царя (хана), прогнав …. «
1.Про який народ розповідається в уривку з історичного джерела?____
2.Які українські регіони на початку XV ст. контролював правитель держави, про які йдеться у тексті?__________
 Завдання 3.
6.Заповни пропуски
1.Кревська унія _______р.
2.Династійний шлюб між _____________
3. Долучення до польської корони земель _

    4.Перехід у католицтво________
7.Заповни пропуски
1.Грюнвальдська битва відбулася у ________ році.
2.У битві перемогли _______
3. Тевтонський орден зазнав поразки, бо _________.
 8. Прочитай  уривок з книжки Сергія Плохія «Брама Європи. Історія України від скіфських воєн до незалежності». Які особливості литовської політики визначає дослідник? Наведіть два аргументи, чому Велике князівство Литовське могли називати «Русько-Литовська держава»
«Литовці принесли на Русь свою керівну династію Гедиміновичів, але наступники Гедиміна асимілювалися набагато швидше, ніж їхні попередники Рюриковичі з Х століття. Литовські правителі одружувалися з представницями місцевих руських родів, із задоволенням приймаючи православ’я та слов’янські християнські імена. Переважання Русі в культурній сфері сприяло акультурації литовців. Авторитет візантійського християнства схилив на свій бік литовську еліту, яка в XV столітті ще залишилася язичницькою. Ділова мова Русі, що складалася на основі церковнослов’янської, принесеної християнськими проповідниками наприкінці Х століття, слугувала мовою адміністрації на всій території Великого князівства Литовського; його звід законів, що став відомий у XVI столітті під назвою Литовського статуту, був версією «Руської правди»…»
 
Завдання 4.
9.Склади план історичного портрета Ольгерда Гедиміновича.
10.Уяви, що ти рекламуєш туристичну мандрівку пам’ятками архітектури XIV XV століть. Склади стислий текст, який би міг зацікавити туристів відвідати відповідні місця України чи твого рідного краю.  Вкажи в рекламі конкретну історичну пам’ятку цього історичного періоду.
11.     Які групи міщан проживали у містах? Чим вони відрізнялися між собою?

Немає коментарів:

Дописати коментар