Загальна кількість переглядів сторінки

субота, 9 жовтня 2021 р.

ІМЛЕМЕНТАЦІЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. КРОКИ І НАДІЇ

 Упродовж вересня – жовтня відбувається багато заходів, які спрямовані на реалізацію  багатьох завдань освіти. Реформування освітньої галузі є важливою та необхідною умовою економічного поступу незалежної України. Починаючи з 2017 року, – початку запровадження концепції Нової української школи освітяни мають вікно можливостей. Це засвідчує, що кожен з освітян має можливість долучитися до творення умов успішної реалізації НУШ.

Звичайно, на цьому шляху багато  перешкод. Багато педагогів, які сьогодні на тридцятому році незалежности України прагнуть дочекатися позитивних рішень органів державного управління освітою, залишаючись патерналістами і з думкою «від мене нічого не залежить». 2021 року у 5 класі  розпочався пілотний проєкт впровадження Нової української школи. І педагоги впродовж  квітня – липня мали можливість запропонувати експертному середовищу проєкти Модельних навчальних програм для 5-6 класів. У складі авторських колективів я теж брав активну участь у цьому процесі. Як результат, два проєкти авторських програм були розглянуті та одна з них - «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти» була рекомендована для впровадження у 5 класі.

Наступним кроком стала розробка авторським колективом під керівництвом завідувача кафедри життєвих компетентностей Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доктора наук з державного управління, кандидата педагогічних наук, професора Олени Шиян навчальних матеріалів. Вони проходять апробацію у пілотних класах уже цього року, які обрали нашу модельну навчальну програму. Приємно, що видавництво організувало та провело семінар для авторського колективу з метою ознайомлення і методистів, і педагогів з підходами щодо викладання інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут».

Паралельно МОН України розпочала роботу групи по розробці Державного стандарту профільної школи, який окреслює очікувані результати та критерії оцінювання для 10-12 класів Нової української школи. Не зважаючи на різноманітні бюрократичні перепони та розуміння значення документу, його структури, концептів, робота групи продовжується. Мене включили у групу для розробки соціальної та здоров'язбережувальної освітньої галузі.

Другий проєкт модельної навчальної програми інтегрованого курсу «Вступ до історії та громадянської освіти. 5-6 клас», пройшовши тривалий шлях «експертного оцінювання», зневаги, не був рекомендований Інститутом модернізації змісту освіти (ІМЗО). Тоді авторський колектив, до складу якого ввійшли львівські, черкаські, тернопільські науковці та педагоги, вирішив використати можливість, яку надав Львівський обласного інституту післядипломної педагогічної освіти спільно з Львівського управління освіта та науки. Це - обласний конкурс «Інноваційні програми та дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу-2021»
Приємно, що конкурсна комісія, проаналізувавши нашу навчальну програму, оголосила її переможцем. І наступним кроком у цьому процесі є розробка навчальних матеріалів для учнів 5 класів, які будуть навчатися за стандартами Нової української школи у 2022 році.




Немає коментарів:

Дописати коментар