Загальна кількість переглядів сторінки

пʼятниця, 6 серпня 2021 р.

ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ: ПРОКРАСТИНАЦІЯ І ХАОС

 У пошуках найоптимальнішої моделі профільної школи МОН України в авральному порядку намагається щось "намалювати" для "успішного запровадження". Варто відзначити, що Державний стандарт профільної школи мав бути затверджений у третому кварталі 2019 року. Тут можна сказати про багато "але".... і Закон України "Про повну загальну середню освіту" був прийнятий тільки у 2021, і Державний стандарт базової школи завтерджений в авральному порядку у вересні 2020 року, і так далі... Але Державний стандарт профільної школи виявляється має бути розглянутий на засіданні Кабінету Міністрів Уураїни у жовтні 2021 року))) Сьогодні у нас 5 серпня 2021 року. До жовтня залишилося менше двох місяців і "роди, тітко, дитину" і негайно. Ви, шановні колеги, чули про якісь виступи у ЗМІ з цього приводу? Я принаймні, ні! Отже, знову "штурмовщина" і "прокрастинація". Знову немає висловлення позицій, та щонайвижливіше, аргументів на якійсь освітній платформі. Поки що "дитина" робиться келійно, невеличкою групою представників МОН України, НАПН України, Комітетом реформ, Інститутом модернізації змісту освіти.... І? Цілком правильно: позиції - це тільки емоційно-чуттєві спалахи, які позбавлені будь-якої аргументації, наповнені деструктивом і нерозумінням одне одного. Це навіть не Верховна Рада, яка подає у друкованому вигляді депутатам поправки, позиції, обгунтування тощо. Генеральний директор директорату дошкільної та шкільної освіти МОН України під час вебінару, на який зібрали представників робочої групи відповідно до наказу МОН України, намагався подати "узгоджену" позицію "келійних працівників". Але  "узгоджена позиція" стала зовсім неузгодженою, коли інші представники пропонували те, що вже було "узгождене". 

Говорячи про пропозиції, то вони стосувалися кількости галузей, а їх зменшили до 5. Прозвучали репліки зі сторони п. Романа Шияна щодо дискримінації галузей, які "пропали" чи "заховалися". Друга пропозиція, співвідношення обов'язкового та вибіркового компоненту. Тут озвучена пропозиція "60% (обов'язково загальна для всіх) + 30% (обов'язкового вибіркова для всіх) + 10% (необов'язково вибіркова для всіх). Цікавили думки присутніх, та висловитися не дали))) Хоч 60% - це багато і дуже багато, на мій погляд.  

Третє, пан генеральний директор намагався пояснити, що розуміти під профільним вивченням: поглиблене змістове вивчення предметів чи вивчення основ профільних предметів з розширенням їх практичного застосування у межах курсів за вибором. Тут виникли бурхливі дебати, які закінчились нічим. Жодна сторона залишилася при своєму.

Четверте, скільки профілів і які саме. Мова йшла не про окремі предмети, як зараз маємо у старшій школі, а про сукупність (кількість) предметів, які визнаачають профільність. Тут мені спав на думку навчальний план до 2011 року. Там якраз і закладалася реалізація такої концепції.

П'яте, пан, генеральний директор, намагався пояснити, що він розуміє, чи не він, а частина робочої групи, яка погодилась (чи не погодилась) під конкретними очікуванити результатами освітньої діяльности. Хтось застерігав від ухилу (акценту) на зміст, хтось - на процес, хтось - на результат. Власне, і в цьому питанні кожен залишився при своїй думці.

Вебінар пройшов як серія серіалу, де хоч і маєш щось рефлексувати, але за емоційним наповненням дійових осіб не встигаєш цього зробити. На жаль, як завжди.

І знову перше. Немає ніякового наукового підгрунтя, принаймні його не озвучували, щодо доцільности тієї чи іншої позиції. Національна академія педагогічних наук - аууууу - де ви? тобто будь-яка озвучена позиція є волюнтаристською і тому сприймається емоційно, а не раціонально.

По-друге, ніде у педагогічному просторі немає крихітки інформації, що такий процес відбувається. Тобто, "нема, нема і є...". Немає фахової дискусії, хоч у нас, педагогічної спільноти,  є безліч різноманітних платформ, багато журналістів, які пишуть на освітні теми.  Але ця тема не в топі.... Зараз, хоч уже перебуває у межах прокрастинації. І від неї залежить усе майбутнє Нової української школи. 

Завершення було до певної міри парадоксальним. Зібрали, щоб послухати думки. Висловили свої, тих, кого запросили, не вислухали. І дали вказівку - "роди, тітко, дитину". А терміни хоч дайте. Уже навздогін між собою дійові особи проговорили, що все потрібно зробити до жовтня))) А все - це конкретні очікувані результати для галузей чи підгалузей. Хоч на який ухил орієнтуватись - невідомо. Але є ідея компетентнісного підходу Нової української школи. 

Продовження буде.... Чи не буде... Серіал складається з декількох серій. Публічно і то в обмеженому товаристві уже відбулася. Тепер очікуємо... 










Немає коментарів:

Дописати коментар