Загальна кількість переглядів сторінки

неділя, 4 грудня 2022 р.

БІЛЯ РОЗБИТОГО КОРИТА. СЕРІЯ 1.

Оцінювання у 5 класі Нової української школи є викликом для всієї освітньої системи. І справа не тільки у тому, що більше двох років навчання в початковій школі відбулося у різних форматах. Вони не давали їх системно вирішувати, але й у тому, що відсутній системний підхід у реалізації цього питання. Будь-які рекомендації, які пропонують інституції від освіти, носять спонтанний характер і відсутній зв’язок між нормативно-правовими документами, які регулюють дане питання.

Проблема полягає у відсутности між педагогічною спільнотою та освітньою бюрократією пошуку оптимальних критеріїв оцінювання, як кількости, так і доцільности/зрозумілости безпосереднім виконавцям. По-друге, така ситуація посилюється тим, що значна частина вчителів початкових класів підійшла до оцінювання результатів навчання формально. І це відбулося не стільки через те, що вони не хотіли оцінювати, як те, що вони фізично не могли оцінювати велику кількість учнів у своєму класі і у такому форматі – значної кількости критеріїв «на око».  Яким чином покращити ситуацію? – запитаєте ви. Якщо це стосується галузей математичної, мовно-літературної, природничої, громадянської та історичної, то найпростіший вихід: створити уніфіковані завдання на взірець PISA. Хто це повинен розробити? Напевне Академія педагогічних наук України, як наукова інституція, або Інститут модернізації змісту освіти, або Український центр оцінювання якости освіти  - це сфера їх компетентности. Таким чином, буде взаємозв’язок педагогічної, психологічної науки з практиками. Механім простий.

Крок перший. Розробляються демонстраційні завдання до загальних та конкретних очікуватих результатів, прописаних у Державному стандарті базової середньої освіти .

Крок другий. Проведення апробації.

Крок третій. Створення платформи та розміщення демонстраційного тесту. Разом з ним подається алгоритм розробки завдань для педагогів або розробляється та завантажується база даних.

Крок четвертий. Надається доступ педагогам, здобувачам освіти для роботи з завданнями. На сьогоднішній день створена платформа PISA Ukraina і я на ній зареєструвався як вчитель, але там не знайшов жодного прикладу тестів з PISA чи алгоритму/параметрів їх створення. Зате пропонують педагогу створити. Можливо, ще наповнять цей цікавий сайт))) І тоді стандартизовані завдання – зауважую – «завдання», а не «тести» даватимуть змогу і підготуватися дітям до них, і педагогам нарешті зрозуміти, що від них хочуть у процесі оцінювання.

Немає коментарів:

Дописати коментар