Загальна кількість переглядів сторінки

понеділок, 20 грудня 2021 р.

ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ГІДНОСТИ

 Пошук гідности у сучасному суспільстві - процес складний і непередбачуваний. Людство змінює своє бачення майбутнього - і свого, і кожної людини. Тому акцентувати увагу на гідності та свободі необхідно з погляду відповідальности та розуміння суспільної значимости кожного. Упродовж трьох тижнів було проведено багато заходів, які мали на меті спонукати гімназистів задумуватися над необхідністю проявляти та розуміти гідність у щоденному житті. 

Серед заходів, які були організовані у співпраці з психологом, соціальним педагогом Іриною Гарвасюк, присвячені Дню доброчесности як однієї зі складових гідности. Гімназисти 2Б, 1Б, 3А, 3Б, 4А, 4Б класів висловлювали свої міркування, говорили про важливість, наводили життєві приклади...  

До Всесвітнього дня захисту від СНІДу були проведені  інформаційні акції для учнів 2Б, 4А, 4Б класів, де спільно вирішували практичні життєві задачі, як стосувалися даної проблеми, обговорювали відео. У них були вказані причини, наслідки, перебіг СНІДу, ставлення світу до проблеми ВІЛ-інфікованих. Учні усвідомлювали важливість проблеми і отримали алгоритми взаємодії з ВІЛ-інфікованими, висловили своє сталення до неї. І закликали образно поважати ВІЛ-інфікованих.

Тривалий процес пізнання демократичних цінностей - прав та свобод, цінностей відбувався упродовж двох тижнів у 9 та 10 класах, де вивчається курс "Громадянська освіта". Гімназисти пригадали події Революції Гідности, обговорили необхідність пам'ятати жертв - Героїв Небесної Сотні. Після цього розглянули факти порушення прав людини на сайті 


взяли участь в акції "Марафон написання листів" на підтримку людей, права яких порушені. 

Традицією у гімназії є участь гімназистів у Міжнародному дні боротьби з корупцією (9 грудня). Відповідно до путівника EdCamp щодо проведення заходів у рамках відзначення Всесвітнього дня Гідности гімназистам 3-6 класів було запропоновано відео, які розкривають сутність корупції, механізми реалізації корупційних дій. Після перегляду відбувалися жваві  дискусії, пов'язані з вирішенням питань: "Давати чи не давати хабарі? Наскільки українське суспільство може подолати корупцію і як на це впливає гідність кожного?" А практичним завершенням стала онлайн-гра "Непідкупність", у якій молода людина має право вибору і цей вибір дає змогу розуміти наскільки вона може протидіяти корупції на побутовому рівні. Було цікаво. Відбувалися дискусії під час вибору того чи іншого варіанту відповіді. 


І на завершення знову традиційно - гра "Країна Гідности" у 5(9) класах. Спочатку відбулося обговорення можливостей Країни Гідности щодо реалізації соціальних прав громадян: на освіту, охорону здоров'я, житло, захист від бідности та соціального включення, соціальне забезпечення та підтримку, працю, організацію. Команди активно шукали шляхи вирішення проблем, порівнювали, аналізували, робили вибір. І таки декілька команд зуміло вкластися у бюджет, тобто не вийти за рівень доходів. 




І на завершення декілька думок про Революцію Гідности та її значення для України: 
«На мою думку, люди вийшли на майдан, тому що влада не захищала інтереси громадян, а люди, в свою чергу, відстоювали свої права та гідність. Наша гідність проявляється з повагою та гідним ставленням до інших. Гідність ототожнюється з людяністю. Гідність живе там, де взаємоповага, а відносини – рівноправними».

«На мою думку, люди боролися за краще майбутнє, жертвували своїм життям за краще наше життя. Вони відстоювали свої права та свободи, хотіли показати, що думка народу теж важлива". 

«Люди вийшли на майдан для того, щоб відстоювати свої права. Ми повинні мати свої права, держава повинна дотримуватись цих прав. У нашій країні має панувати порядок у всьому, починаючи від порядку на вулиці і звершуючи порядком у законах та чинної влади.
Ніхто не має порушувати наші права та чинити насильство. У 2014 році люди не змогли терпіти нахабства влади, яка не чула бажань людей, тому повстали захищати наші права, а на мирні протести влада відповіла жахом – безкінечними вбивствами та опором».

«Для чого це? Щоб ми були рівними з державами Європи і нас не вважали «білими рабами», щоб побачили, що ми сильна держава. Гідність – це повага та рівність між людьми, спокій серед людського безладу".

"Люди хотіли змін, хотіли свободи та право голосу, хотіли чесну владу та нормальні умови для забезпечення свого життя, хотіли відновити свою честь"










Немає коментарів:

Дописати коментар