Загальна кількість переглядів сторінки

понеділок, 9 березня 2020 р.

"ТУТ" І "ТАМ". ПОГЛЯД НА НІМЕЦЬКУ ОСВІТУ. ТІЛЬКИ ФАКТИ...

Коли у 80-х роках ХVIII  ст. австрійський імператор Йосип ІІ селяни стали вільними, то їм стало страшно. Вони не знали, як жити без вказівок пана. Така ж доля спілкала селян Російської імперії, коли Олександр ІІ скасував кріпацтво. Що робити селянам? Треба думати і брати на себе відповідальність. 
Я далекий від ідеалізації німецької системи освіти. 
Я впевнений, що у ній, як і в нашій освітній системі є безліч викликів, які необхідно вирішувати.
Я розумію, що цей пост після прочитання видасться занадто критичним.
Але, відвідавши школу у м. Котбус, де близько 100 тис. мешканців, подам тільки факти. Школа має чотири відділення: одне - гімназія та старша школа, де учні отримують атестат та мають право вступати в університети, друге - школа, де навчаються випускники професійних шкіл і отримують атестат, третє - професійна школа, у якій учні отримують спеціальності, і четверте - вчителі навчають засуджених. В цілому близько 1500 учнів. 140 вчителів. 
Освітнє середовище складається з двох приміщень. Старе - класичне та нове, зведене у 1994 році на кошти ЄС. У цілому - єдиний комплекс. Великі, широкі коридори, світлі приміщення класів. Оснащені по-різному. В деяких є комплекси, у деяких - тільки дошки та крейди. Але на кількість учнів - просторе.
Факт. У школі відсутні дзвінки на урок та з уроку. Багато годинників. Кожен - і вчитель, і учень відповідально самостійно пртиходить на урок вчасно. ВІДПОВІДАЛЬНО. І не запізнюється. Хто запізнився - соромно і незручно. Педагог не акцентує на ньому увагу.
Факт. У нас - доки не пролунає дзвоник, учні та педагоги не йдуть на урок. Один з аргументів учнів: "Я не чув дзвоника". 
Факт. В німецьких учнів є гаджети у кишенях, рюкзаках, але ні під час уроку, ні на перерві вони ними не користуються. "Я маю гаджет, але я ВІДПОВІДАЛЬНО СТАВЛЮСЯ до освітнього процесу і не заважаю його проведенню". Випадки використання гаджетів є, тільки з дозволу педагога для виконання завдань...
Факт. У нас - зовнішній контроль за використанням гаджетів. Коробочки, куди їх складають, педагоги, які постійно нагадують...
Факт. На уроці учні можуть спілкуватися пошепки між собою, якщо це не стосується уроку. Вони ВІДПОВІДАЛЬНО  і з ПОВАГОЮ ставляться  вчителя і своїх однокласників.
Факт. Переважна більшість педагогів в Україні виконують роль вихователя та наглядача, адже учень не розуміє ВІДПОВІДАЛЬНОГО ставлення ні до себе, ні до інших...
Факт. У нас робота у групах є часто імітацією та відсутністю мотивації. Працює один-два, інші - вирішують свої проблеми у гаджетах. 
Факт.  У німецькій школі під час роботи у групах учні розуміють можливість і важливість удосконалювати свої соціальні навички. І кожен настільки може, наскільки працює у команді. \
Факт. З 8 учнів, які спілкувалися з нами, тільки двоє говорили про майбутнє навчання в університеті. Інші схиляються до навчання дуальної (інститутської) освіти: соціальна сфера, психолог, соціальні науки, будівельник. Учні усвідомлюють свої можливості. 
Факт. У нас - учні не усвідомлюють своєї відповідальності і своїх  можливостей. Всі - в університети...
Факт. Серед німецьких школярів двоє працюють. Одна - адміністратором у салоні краси, інлий - адміном в ігровому клубі. Але для них це не чванство, а соціальний досвід.
Факт. Наш учень, який працює, зневажає освітній процес. Він не мотивований працею, а вбачає це чимось надзвичайним. 
ВИСНОВКИ кожен робить відповідно до власного розуміння ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. Факти засвідчують українську дрімучість освітнього процесу, у якому рабство переважає, а наведення порядку - зовнішні атриббути, а не внутрішнє переконання....

Немає коментарів:

Дописати коментар