Два місяці пролетіли занадто швидко, щоб детально на них зупинятися. Але спробую приблизно зрозуміти, що відбувалося у цей період... Можливо трішки не у хронологічній послідовності, але... Мав можливість висловити свої думки з приводу реформування шкільної історичної освіти для колег з Полтавщини (Гребенівка) разом з кандидатом історичних наук, викладачем Івано-Франківського обласного інституту післядипломної освіти В.В. Островським. Було цікаво та перспективно.
Історія мене теж не відпускає))) Інакше не може бути.
Пройшовши два етапи сертифікації педагоігчних працівників, які викладають предмети історичної а громадянської галузей, готуюся до третього етапу. Найважливішого. Продовження буде.
Але ще, крім цього, наш авторський колектив у подав навчальну програму з інтегрованого курсу "Історія: Україна і світ" для 7-9 класів на обласний конкурс "Інноваційні програми і дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу - 2024", який організовує Львівський інститут післядипломної педагогічної освіти. Чекатимемом на результати. Так би мовити, реалізація концепції реформування шкільної історичної освіти - в дії. Хоч розуміння того, що інтегрований та єдиний курс - це трохи різне, але рух у тому напрямку відбувається. І це таки тішить. Дякую команді Аркуша О.Г., Лихолай О.С., Мудрий М.М., Пастушенко Р.Я., Хлипавка Л.М. за довіру та ефективну співпрацю.
Два дні мав можливість працювати з педагогами м. Тернополя. з власного авторського курсу "Методичні
прийоми для активізації освітнього процесу в громадянській та історичній
освітній галузі" у рамках підвищення кваліфікації. Дякую Тернопільському комунальному методичному центру науково-освітніх інновацій та моніторингу (Литвинюк Г.І., Свінних Г.Г., Ханзель Ж.І.)
Ледь не забув)))
Ще була підготовка експертних завдань для зовнішнього оцінювання учнів 6,8,10 класів приватного ліцею Educator.
І другий місяць робота з інтерном у програмі наставництва, яка організована ГО "Освіторія".
"Довга дорога в дюнах".
Це традиційна система заходів з підвищення кваліфікації різних рівнів з інтегрованого курсу "Здоров'я, безпека та добробут". Як навчали нас науковці, представники МОН України, команди реформ, міжнародні експерти з галузі. Результатом такого навчання стало отримання статусу національного експерта соціальної та здоров'язберігальної галузі. За це щиро вдячний пані Олені Шиян, професора кафедри освітньої політики у Львівському Обласниому інституті післядипломної педагогічної освіти.
Наступним кроком стало навчання регіональних координаторів з підвищення кваліфікації, які готували обласних тренерів зі викладання інтегрованого курсу "Здоров'я, безпеки та здоров'я" у 7 класі за програмами Нової української школи. Лекція для них про оцінювання з наведеними прикладами і поясненнями були доречними. Питань було небагато, але конкретні та необхідні для розуміння процесів того, що відбувається у галузі.
Крок 3. Нарешті віддали у друкарню навчальний посібник для 8 класів пілотних шкіл, які викладають інтегрований курс "Здоров'я, безпека та добробут". Це добре. Продовжуємо пілотування, і дуже добре, що відбуваються системні зустрічі з педагогами, які до цього причетні. Остання така зустріч з представником Українського інституту якості освіти (УІРО) відбулася 30 жовтня 2024 року.
Крок 4. Відбулися також методичні зустрічі з педагогами, які викладають інтегрований курс "Здоров'я, безпеки та добробуту" у 7 класах, у рамках підвищення кваліфікації. Її підготував методичний відділ видавництва "Ранок". Педагоги мали змогу ознайомиися з авторськими підходами творців підручника щодо реалізації завдань модельної навчальної програми. Під час зустрічі ми дали відповіді на актуальні питання, які виникали.
Крок 4. Зустрічі з менеджерами МОН України у рамках розробки дорожної карти реалізації завдань Державного стандарту базової середньої освіти у соціальній та здоров'язберігальній галузі. Були проведені перемовини, метою яких є встановлення рамкових параметрів і термінів попереднього драфту. Продовження буде)))
Крок 5. ГС Освіторія організовує команду для розробки курсу з інтегрованого курсу "Здоров'я, безпеки та добробуту" для педагогів. Попереду трохи буде роботи))) Як завжди.
Крок 6 та 7 в цілому пов'язані))) Шостий крок - це навчання на курсах підвищення кваліфікації Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти (ТОКІППО) як обласний тренер інтегрованого курсу "Здоров'я, безпеки та добробуту" у 7 класі. А потім маратон))) Коли впродовж канікул два дні наживо, а два - онлайн навчали педагогів Заліщицької та Товстенської громад, які викладають цей курс у 7 класі.
Наступний крок - традиційний. Відвідування навчального семінару для викладачів історії секцій МАН України, координаторів всеукраїнських інтерактивних конкурсів "МАН-Юніор Дослідник" та "МАН-Юніор Ерудит", який відбувся у суботу та неділю 12 та 13 жовтня. Було цікаво почути різні підходи щодо укладання завдань конкурсів. Все було традиційно. Отримав сертифікат, який необхідний для мене, як викладача секції історії України Заліщицької філії Тернопільського обласного комунального територіального відділення МАН України.
Світлини - пізніше)))
Немає коментарів:
Дописати коментар