Навчальний рік наближається до завершення. Дедалі частіше говорять про п'ятикласників, які вже у 2022 -2023 н.р. будуть навчатися, реалізовуючи концепти Нової Української Школи (НУШ). Паралельно проводиться організаційно-методична робота з продовження науково-педагогічного проєкту "Інтелект України". Тому події, які пов'язані з цими питаннями майбутнього, відбулися в межах діяльности Центру професійного розвитку педагогічних працівників Заліщицької ОТГ. 17 травня 2022 року відбулася онлайн-зустріч з вчителями історії. На ній вчителі Ірина Яцків, Наталія Гуцуляк, Василь Дяків ознайомили з модельними навчальними програмами для учнів 5-х класів у громадянській та історичній галузі та підручниками. Захід проходив напередодні вибору педагогами підручників для 5-х класів.
Загальна кількість переглядів сторінки
понеділок, 30 травня 2022 р.
ТИЖДЕНЬ ТА ТИЖДЕНЬ...
Багатостраждальний експеримент регіонального рівня "Екошкола" відбув свій черговий номер. Сам проєкт корисний та перспективний, враховуючи напрям його реалізації. Але науковий супровід міг би бути кращим, а дивіденди закладів освіти, які його реалізують, вагомішими та відчутнішими. Хоч, може, я чогось і не розумію... Принаймні все у реалізації цього проєкту і далі грунтується на ентузіазмі педагогів та адміністрації шкіл-учасників. А це таки річ вичерпна. Науковий супровід виглядає як постійна пропагандистсько-агітаційна складова: "Давайте! Ви повинні! Ви зможете!" А при постановці конкретних питань з конретними результатами відповідей науковий супровід або демагогічно подає тираду, яка не несе будь-якої практичної складової, або сором'язливо відводить погляд вбік чи вниз. Але заклади освіти працюють і черговий захід тому підтвердження. Зроблено багато в опорній школі м. Почаїв. Є чому повчитися, прикладено значних зусиль й адміністрації, й педагогічного та учнівського колективів, і батьків для реалізації завдань проєкту. Це радує. І за це ніякого стимулу. Це засмучує. Особливо у час війни та кризи.
Пводовження історичної епопеї... Одна велика та визначна бюрократка з ІМЗО, яка ні за що не відповідає, і водночас приймає доленосні рішення стосовно майбутнього модельних навчальних програм, кинула геніальні фразу на питання нашого авторського колективу: "А де концепція шкільної історичної освіти?" - "Вам необхідно - ви й пишіть!"
Тепер інша бюрократка, вже в кабінетах МОН України, дивлячись на кон'юктуру та сучасні реалії, запропоновувала авторському колективу розробити проєкт концепцію шкільної історичної освіти. Таким чином, розпочалася робота. Вона є важливою з огляду на розуміння місця та значення історії в освітньому процесі. Зрештою, вона окреслює загальні параметри побудови і модельних навчальних програм з історії і підхід для розробки майбутніх підручників, посібників з історії.
Тому в Львівській ОДА було презентовано загальні підходи до укладання концепції шкільної історичної науки для вчителів, гауковців, управлінців.
Основні пункти:
Історію України вивчати інтегровано у контексті розвитку європейської цивілізації
Запровадити концентрично-проблемне вивчення історії з урахуванням та визначенням основних подій, процесів, явищ тощо.
Вивчати повний курс історії у базовій школі з 10 класом профільної школи.
Дозволити різноманітність змістових процесів вивчення історії у профільній школі.
Історичний зміст - це насамперед матеріал для формування та розуміння розвитку громадянськости та громадянських компетентностей суспільства.
Паралельно мали нагоду опрацювати наве калентарно-тематичне планування для всеукраїнського науково-педагогічного проєкту "Інтелект України" для 5 класу, де на вивчення вступу до історії відводиться у 2022-2023 н.р. 1,5 год.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар