Говорячи про пропозиції, то вони стосувалися кількости галузей, а їх зменшили до 5. Прозвучали репліки зі сторони п. Романа Шияна щодо дискримінації галузей, які "пропали" чи "заховалися". Друга пропозиція, співвідношення обов'язкового та вибіркового компоненту. Тут озвучена пропозиція "60% (обов'язково загальна для всіх) + 30% (обов'язкового вибіркова для всіх) + 10% (необов'язково вибіркова для всіх). Цікавили думки присутніх, та висловитися не дали))) Хоч 60% - це багато і дуже багато, на мій погляд.
Третє, пан генеральний директор намагався пояснити, що розуміти під профільним вивченням: поглиблене змістове вивчення предметів чи вивчення основ профільних предметів з розширенням їх практичного застосування у межах курсів за вибором. Тут виникли бурхливі дебати, які закінчились нічим. Жодна сторона залишилася при своєму.
Четверте, скільки профілів і які саме. Мова йшла не про окремі предмети, як зараз маємо у старшій школі, а про сукупність (кількість) предметів, які визнаачають профільність. Тут мені спав на думку навчальний план до 2011 року. Там якраз і закладалася реалізація такої концепції.
П'яте, пан, генеральний директор, намагався пояснити, що він розуміє, чи не він, а частина робочої групи, яка погодилась (чи не погодилась) під конкретними очікуванити результатами освітньої діяльности. Хтось застерігав від ухилу (акценту) на зміст, хтось - на процес, хтось - на результат. Власне, і в цьому питанні кожен залишився при своїй думці.
Вебінар пройшов як серія серіалу, де хоч і маєш щось рефлексувати, але за емоційним наповненням дійових осіб не встигаєш цього зробити. На жаль, як завжди.
І знову перше. Немає ніякового наукового підгрунтя, принаймні його не озвучували, щодо доцільности тієї чи іншої позиції. Національна академія педагогічних наук - аууууу - де ви? тобто будь-яка озвучена позиція є волюнтаристською і тому сприймається емоційно, а не раціонально.
По-друге, ніде у педагогічному просторі немає крихітки інформації, що такий процес відбувається. Тобто, "нема, нема і є...". Немає фахової дискусії, хоч у нас, педагогічної спільноти, є безліч різноманітних платформ, багато журналістів, які пишуть на освітні теми. Але ця тема не в топі.... Зараз, хоч уже перебуває у межах прокрастинації. І від неї залежить усе майбутнє Нової української школи.
Завершення було до певної міри парадоксальним. Зібрали, щоб послухати думки. Висловили свої, тих, кого запросили, не вислухали. І дали вказівку - "роди, тітко, дитину". А терміни хоч дайте. Уже навздогін між собою дійові особи проговорили, що все потрібно зробити до жовтня))) А все - це конкретні очікувані результати для галузей чи підгалузей. Хоч на який ухил орієнтуватись - невідомо. Але є ідея компетентнісного підходу Нової української школи.
Продовження буде.... Чи не буде... Серіал складається з декількох серій. Публічно і то в обмеженому товаристві уже відбулася. Тепер очікуємо...
Немає коментарів:
Дописати коментар