Загальна кількість переглядів сторінки

середа, 30 квітня 2025 р.

СОФІЯ КИЇВСЬКА

Дай письмово відповіді на питання:
1. У якому столітті споруджували Софію Київську? Коли його освятили?
2. Які князі спорджували зводили Софію Київську?
3. Кому присвячений собор?
4. Що розміщувалося у Софії Київській?
5. Скільки куполів у Софії Київській? Що вони символізують?
6. Який найвизначніший образ Софії Київської? Чому? Що він символізує?
7. Що таке фреска та мозаїка?
8. Який стиль Софії Київської?
9. Куди внесений Софіївський собор?

Перевіримо: "так" або "ні"
1. Церква святої Софії - собор  Чернігові
2. Собор святої Софії  завершив будувати князь Володимир Великий.
3. У соборі святої  Софії була бібліотека.
4. У соборі святої Софії є поховання князів.
5. Собор святої Софії належить до спадщини ЮНЕСКО.
6. Собор святої Софії збудований у візантійсько-руському стилі.
7. Собор святої Софії збудований у ХІІ столітті.
8. Собор святої Софії має фрески та мозаїку.
9. Собор святої Софії має найвеличнішу фреску Оранта Богоматір.
10. Собор святої Софії повністю зберігся з час його будівництва - має первинний вигляд. 

ІІІ. Гра




 

ГЛОБАЛІЗАЦІЯ

 Код доступу 1452906

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua





вівторок, 29 квітня 2025 р.

ТЕРОРИЗМ ТА ДЕСТРУКТИВНІ УГРУПУВАННЯ

 Тероризм та деструктивні угрупування






Код доступу 7433087
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua










ГРОМАДИ


1. Що таке громада?
2. Коли виникла громада?  На яких континентах?
3. Як управляли громадою? 
4. Які питання вирішували?
5. Як називається наша територіальна громада? 
6. Хто нею управляє?
7. Що таке громадська ініціатива?
8. Які громадські ініціативи були реалізовані  нашій громаді?
9. Яка користь людині від того, що вона проживає у громаді?

ІІ. Прочитайте текст на сторінках 232 - 233 "Навіщо потрібні громадські ініціативи"
10. Скласти та записати план до тексту.
11. Скласти та записати 5 питань до тексту.
12. Дати відповіді на три питання до тексту. 
*13. Намалювати логотип Заліщицької громади та пояснити його. 


 

ГЛОБАЛІЗАЦІЯ

 Глобалізація

Індекси глобалізації

понеділок, 28 квітня 2025 р.

СТАЛИЙ РОЗВИТОК

Ознайомтеся з інформацією на сторінках 226 - 229 і дайте відповідь на питання:
1. Чому люди прийшли до висновку про необхідність ощадливого використання ресурсів?
2. Що таке сталий розвиток? 
3. Чому сталий розвиток стосується всього людства?
4. Які три складові потребують змін для реалізації заваднь сталого розвитку?
5. Який документ і коли створило людство для виконання цілей сталого розвитку? Який орган його затвердив?

ІІ. Прочитайте текст "Що таке Глобальні цілі сталого розвитку ООН" на сторінці 228. 
1. Складіть та запишіть п'ять питань до цього тексту 
2. Дайте на 3 з них відповіді. 

ІІІ. Перегляньте відео
6. Які етапи взаємодії людства та природи в історії найбільше вплинули на природу? Як саме?
Наведи і запиши 3 приклади.






середа, 23 квітня 2025 р.

ПРОСВІТНИЦТВО

 1. Що таке Просвітництво?
2. Чому виникло Просвітництво?
3. Які основні ідеї Просвітництва?
Таблиця.

Прізвище                    Держава            Роки/                        Ідеї
просвітителя                                        століття 
                                                                життя


Які позитивні та негативні сторони Просвітництва? 

Повідомте учням
Код доступу 3169916
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua



СЛУХАННЯ

 Слухання
1. Коли спілкування є ефективним?
2. Що допомагає ефективному спілкуванню?
3. Що заважає ефективному спілкуванню?
4. З яких тем ти вважаєш, що можеш ефективно спілкуватися?
5. Яке спілкування - усне чи письмове - тобі вдається краще? Чому ти так вважаєш?
6. Сформулюй та запиши висловлювання, опираючись  на тезу, аргумент, висновок
Мені подобається (теза) .... (1-2 аргументи) ... (висновок)
Я дружу з ...  (теза) ... (1-2 аргументи) ... (висновок)
Я отримаю високий бал з (теза) ... (1-2 аргументи) ... (висновок)


РЕЛІГІЯ В УКРАЇНІ

 І. 

1. Що таке релігія ? (с. 152)
2. Чому поклонялися люди? У що вірили люди? 
4. Які світові релігії? Чому вони так називаються?
5. Які події, пов'язані з релігією, трапилися у 988 та 1596 роках? Чому вони важливі для українців?

Які релігійні спільноти проживають в Україні?
Які релігійні спільноти проживають/проживали у Заліщиках?
На основі даграми складіть, запишіть та розв'яжіть задачу. 

ІІІ. Тест


ІV. Софійський собор (с. 153 - 154).
- Коли (У якому столітті) і де звели Софійський собор?
- Яке призначення Софійського собору?
- Які найвідоміші історичні пам'ятки збереглися у соборі?
- Чому необхідно зберігати Софійський собор?




ЕКОНОМІКА

Оберіть правильну відповідь 
1. Виберіть найбільш точне закінчення твердження: "Економіка як сфера життя існує задля...:
а виробництва матеріальних благ;
б задоволення потреб людей і суспільства;
в використання природних ресурсів;
г збереження навколишнього середовища. 

2. Вкажіть головну проблему економіки
а нерівномірність технологічного рівня виробництва в різних регіонах світу;
б глобальні зміни природно-кліматичних умов господарювання; 
в протиріччя між обмеженістю ресурсів та постійним зростанням потреб; 
г військові конфлікти та терористичні загрози.

3. Вкажіть, як координуються дії учасників ринкових відносин і узгоджуються їхні інтереси в ринковій економіці: 
а за допомогою жорсткого державного регулювання та контролю; 
б внаслідок примусу і погроз з боку більш сильного учасника відносин; 
в за допомогою силового тиску на одного з учасників обміну; г внаслідок укладання добровільних угод між учасниками. 

4. Виберіть найбільш точне закінчення твердження: державний бюджет - це ...: 
а фінансовий план доходів і видатків держави на певний календарний рік; 
б податки, що сплачують державі громадяни та підприємці; в валютні резерви держави, що зберігаються в Національному банку; 
г кошти для фінансування державних установ та підприємств. 

5. Укажіть, вид доходу, який отримує в ринковій економіці найманий працівник/працівниця: 
а прибуток
б гонорар; 
в заробітня плата; 
г дивіденди.

ІІ. Складіть логічну схему щодо ролі, яку відіграють такі економічні суб'єкти в ринковій економіці:
підприємці, держава, домогосподарства 
                           Цілі та ін тереси         Значення для економіки 
Підприємці - це 
Держава - це
Домогосподарства - це

ІІІ. Взявши за основу характер та особливості прояву одного чи декількох перелічених ключових понять розділу:
  1. ринкова економіка
  2. споживач
  3. бюджет
  4. ресурси
  5. домогосподарства
  6. податки
  7. кредит
  8. бізнес-ланч
  9. страхування
  10. прибуток
  11. дохід
  12. корупція

Визначте тему та напишіть коротке повідомлення, дотримуючись наступних критеріїв 

  • Назва (конкретна, влучна, цікава)
  • Актуальність (Чому ця проблема важлива?)
  • Теза (Що нам потрібно схвалити або ж спростувати?)
  • Суть (Аргументоване пояснення певного явища)
  • Позиція (Особисте ставлення до обраної проблеми)
  • Висновок (Як з цим нам жити далі). 








ІНДУСТРІАЛЬНА РЕВОЛЮЦІЯ


 1. Що таке індустріальна революція? 
2. Де і коли (У якій країні) розпочалася індустріальна революція? Чому?
3. Які інновації та у яких сферах дали поштовх індустріальній революції?
4. Які наслідки (позитивні та негативні) індустріальної революції?
Створити на блозі статтю про індустріальну революцію та її значення для суспільства та держави. Попередньо скласти план.
або 
Скласти на блозі інтерв'ю з представником індустріальної революції. 
Питання
Відповідь

понеділок, 21 квітня 2025 р.

ПРИРОДА І ЛЮДИНА


1. Як природно-кліматичні умови впливають на життя та діяльність людей?
Заповни таблицю
Місце\територія     Природа та клімат         Діяльність 
проживання                                                         людини

2. Скільки етапів взаємодії з природою пройшла людина?
3. До кожного етапу наведіть один аргумент "за" і "проти" такого взаємозв'язку людини і природи?
Етап      Діяльність       Вплив на природу         "за"    "проти"
                 людини

УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ІНШИХ ДЕРЖАВ

 Код доступу 3107658

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua





ПАЛАЦИ

І.
1. Що таке палац?
2. Чим палац відрізняється від замку і фортеці?
3. За яких умов замок/фортецю можуть перебудувати у палац?

ІІ. 
4. Розгляньте світлини на сторінці 151 та підписи до них.
Складіть та запишіть до кожної світлини по одному питанню. 
5. Розгляньте світлини Маріївнського палацу у Києві та підписи до них  на сторінці 152. 
Складіть та запишіть до кожної світлини по одному питанню. 
6. Чому Бахчисарайський та Маріїнський палаци вважають видатними архітектурними пам'ятниками України.





РИМ


4.35 с.




 

неділя, 20 квітня 2025 р.

ЦІННОСТІ


1. Що таке цінності?
2. Які бувають цінності?
3. Підприємливість - створення цінності для інших
4. Створюємо цінності для нашої громади.

 

пʼятниця, 18 квітня 2025 р.

четвер, 17 квітня 2025 р.

УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XVIII СТ.


1. Гайдамацький і опришківський рухи. Спільне та відмінне.

                        Гайдамаки                                        Опришки
Причини:

Територія:

Період:

Форми 
організації:

Форми 
боротьби:

Наслідки

ІІ. Гайдамаччина: борці за справедливість чи знаряддя російської експансії?
ІІІ. Опришки: борці за справедливість чи рейдери раннього Новітнього часу?



середа, 16 квітня 2025 р.

ЗАМКИ

 


1. Як у давнину захищали території? За допомогою чого?
2. Що таке замок/фортеця?
3. Де їх зводили? Які форми місцевості використовували під час їх будівництва?
4. З чого їх будували?
5. Як використовують замки та фортеці у сьогоденні?

ІІ. Прочитати текст на сторінках 149-150. 
1.Поставити і записати до нього 5 питань. 
2. На одне дати письмову відповідь. 
3. Скласти хронологічну задачу. Записати та розв'язати її.

ІІІ. Написати текст за планом
1. Яку фортецю описуєте?
2. Коли і де почали її будувати?
3. Хто її зводив?
4. Як її використровують сьогодні?

ПІДПРИЄМНИЦТВО

ВЛАСНА СПРАВА 

ЕКОНОМІКА У РОКИ ВІЙНИ

НЕПІДКУПНІСТЬ



Підприємництво

Код доступу 6739580
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua





вівторок, 15 квітня 2025 р.

САМООБОРОНА

 Самооборона



Код доступу 2989853
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua







ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ

І. 
1. Що є результатом нашої діяльності? Навіщо ми творимо?
2. Що нам допомагає творити? 
3. Мотивація. Якою вона є і навіщо вона людині?
4. Ми створюємо цінності тільки для себе? (с. 135)
ІІ. 
1. Хто такі підприємливі люди?
2. Якими рисами характеру, вміннями вони володіють?
3. Хто такі підприємці? Як стати підприємцем?
ІІІ. 
Я спостерігаю - Я думаю - Я працюю - Я придумую - Я залучаю інших і створюю - Те, що створив, забезпечує мій добробут та добробут інших. (Вправа 5, 6 (с. 138)

IV. Домашнє завдання. Сторінка 138. Вправа 7.


КОНТРОЛЬНА РОБОТА. ВАРІАНТ 2.

 

1. Гай Юлій Цезар народився у 100 р. до н.е., тобто _______(1) років тому. Коли йому виповнилося 41 рік. у ______(2) р. до н.е. він став консулом. Через два роки після того, як він став консулом, у _____(3) р.до н.е. розпочав війну з галлами, у якій переміг. У 49 р.до н.е., в середині _____(4) ст. до н.е. Юлій Цезар промовивши слова: "Жереб кинуто!" розпочав війну проти Помпея, у якій він переміг. Через 4 роки, у _____(5) р. до н.е. він став довічним диктатором. А ще через рік, у _____(6) р. до н.е. змовники його вбили. 
1___________
2___________
3___________
4___________
5___________
6___________

2. Установи відповідність між термінами та їх визначеннями
1. Диктатор
2. Сенат 
3. Тріумф 
4. Форум

А найвища державна рада, що виникла з ради старійшин патриціанських родів.
Б особа, якій передавали всю владу в державі в разі зовнішньої чи внутрішньої загрози республіки
В Урочистий вступ у столицю полководця та його армії після переможного завершення війни.
Г Економічний і політиичний центр Риму. 

3. Знайди пару – і дізнаєшся, як ці тварини пов’язані з історією Риму. 
1 Вовчиця 
2 Гуси
3 Слони

А Вони були головною бойовою силою карфагенського вождя Ганнібала під час Пунічних війн.  
Б Її статуя встановлена в Римі, тому що, згідно з легендою, вона вигодувала братів Ромула і Рема.  
В Під час нападу галлів на Рим вони почули чужинців і розбудили сплячих римлян.

4. Запиши типи географічних об'єктів, які пов'язані зі стародавньоїю Італією
1. Середземне, Іонічне, Егейське - 
2. Сицилія, Сардинія, Корсика - 
3. Залізо, мармур, вапняк, мідь - 
4. Умбри, етруски, латини - 
5. Тибр, По, Рейн - 
6 Альпи, Піренеї, Балкани - 

6. Запиши в комірках числа, якими позначено основні ознаки: а) республіки, б) монархії. Наведи по одному прикладу сучасних держав із відповідною формою правління

                Республіка                                                 Монархія
Числа
Приклад 
держави

ОСНОВНІ ОЗНАКИ
1. Джерело влади - народ.
2. Вища державна влада належить одній особі - правителю
3. Виборні на певний термін органи державної влади.
4. Поділ влади на законодавчу, виконавчу та судову.
5. Влада передається у спадок.
6. Правитель одноосібно здійснює законодавчу, виконавчу та судову владу. 

7. Подумай і вкажи історичного діяча Давнього Риму, з ім’ям якого пов’язані  наведені факти: впровадження золотої монети; впорядкування  податкової системи; перший імператор, який прийняв  християнство; заснування нової столиці Римської імперії.
А  Константин                      Б Юлій Цезар
В Нерон                                Г Діоклетіан

8. Ти отримав(-ла) закодованого листа, але прочитати його заважає те, що автор написав текст із пропущеними словами. Відтвори його, заповнивши пропуски.
Перемога у 451 р. на Каталаунських полях над ________(1) не врятувала Західну Римську імперію. На її території виникли варварські королівства, які не підпорядковувались імператорові. 455 р. до Риму вдерлися племена _____________(2). Два тижні вони грабували палаци та храми, майстерні й домівки. Мешканців міста вбивали або захоплювали в полон для продажу в рабство. Багато пам’яток мистецтва та архітектурних споруд було знищено. Відтоді _____________(3) називають безглузде нищення культурних пам’яток і цінностей.

9. Вибери серед запропонованих фактів ті, які стосуються періоду правління Октавіана Августа. 
1. Боротьба між ним та Помпеєм спричинила громадянську війну у Римі
2. Римський сенат присвоїв йому ім'я Август ("священний")
3. Маючи повну владу від постійно наголошував, що він тільки перший серед рівних.
4. Заснував нову столицю Римської імперії Константинополь
5. Про нього римський історик Светоній писав: "він отримав Рим цегельним, а залишив його мармуровим"

10. СКЛАДІТЬ ІСТОРИЧНИЙ ПОРТРЕТ Юлія Цезаря (с. 174 - 177) та 
1. Особисті якості й риси характеру.
 2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3. Діяльність історичного діяча.
3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.
3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?
3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?
3.4. Якими були наслідки його діяльності: а) для сучасників; б) для нащадків.
4. За що людство пам'ятає цю людину?
4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?
4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?
4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.

11. Розглянь карту та закінчи речення.
Карта присвячена ___________________(1). Християнство виникло в країні _________________(2). Найбільше християнських громад було на __________(3). За інформацією карти, поширення християнства прискорилось у _________(4) ст..