1.Пронумеруй періоди історії людства в хронологічній послідовності (5 балів)
Номер |
Період |
Дата |
1 |
Античність |
IX ст. до н.е. – V ст. |
2 |
Новий час |
XVI - ХІХ ст. |
3 |
Середні
віки |
V – XV ст. |
4 |
Первісність |
3 млн. р. – Х ст. до н.е. |
5 |
Новітній час |
ХХ – початок ХХІ ст. |
2.Полічи і заповни пропуски в тексті. Напиши дії, які виконували. (3 бали)
1.Подія відбулася 500 років тому, тобто
в _________ році2.Подія відбулася за 500 років до н.е.,
тобто в ________ році
3. Подія відбувалася за 500 років до
твого народження, тобто в ___ році.
3. Накресли лінію часу та розташуй на ній номери подій (4 бали)
1.Утворення імперії Цинь у Давньому
Китаї. ІІІ ст. до н.е.
2. Поширення і розквіт Трипільської
культури. V –
III тис.
до н.е.
3.Поява на Землі людини розумної. 40
тис. р. до н.е.
4.Правління царя Хаммурапі в Давньому
Вавилоні. XVIII ст.
до н.е.
4. Наведи приклади впливу природних умов на життя людини. (6 балів)
1.У льодовиковий період люди займалися (1)_______, (2)_________ .
2. Жителі степів займалися
(3)______________ і часто (4) ______________.
3. У лісостеповій зоні, де були родючі грунти, люди займалися (5)________ та вели (6)_____________ спосіб життя.
Слова для довідок. Землеробство, скотарство, кочували, осілий, полювання, збиральництво.
5. Чи впливали/не впливали кроманьйонці (40-30 тис. років тому) на довкілля? Обгрунтуй свою думку, заповни таблицю. (4 бали)
Твоя позиція. Я вважаю, що __________
Обгрунтування: тому що ____________
Приклади: наприклад, ______________
Висновок. Таким чином ________________________
6. Перелічіть 3 дії людей, які підтримують довкілля. (3 бали)
7. Назви 5 щоденних дій, які сприяють сталому розвитку нашої країни. (5 балів)
8.
Прочитай документ про битву при Марафоні під час греко-перських війн. Запиши
основні думки автора 3-4 реченнями. (8 балів)
З
книги 6-ї Геродота «Історія»111. … Тоді, як афіняни шикувалися у
бойові ряди, з’ясувалося, що бойова афінська лінія дорівнює перській, але при
цьому центр її складав небагато рядів у глибину, а на флангах воїни стояли
більш щільно.
112…. Закінчивши бойове шикування,
афіняни швидким кроком попрямували на варварів. Поведінка афінян здавалася
персам божевільною і навіть фатальною, оскільки ворогів було небагато і вони
прямували на персів бігом, не маючи прикриття з боку кінноти чи стрільців.
Афіняни кидалися на ворогів стислими рядами і билися мужньо врукопашну.
113. … Битва при Марафоні тривала довго.
Перемогу в центрі здобули перси, вони прорвали ряди афінян і почали гнати їх
углиб країни, але на флангах взяли верх
афіняни і платейці. Проте вони не стали переслідувати тих, що тікали, а,
об’єднавши два крила, почали битися в центрі.
Потім вони стали
переслідувати й рубати персів, що тікали, поки не досягли моря. Тут вони
намагалися напасти на кораблі й підпалити їх …
9. Установи відповідність між поняттями та їх визначеннями. (4 бали)
1.Громада
|
А
Будь-яке дискримінаційне, принизливе чи агресивне висловлювання стосовно груп
чи спільнот або окремих людей як їх представників |
2.
Громадянська ініціатива |
Б
Шлях розвитку людства, який дає змогу задовольнити потреби нинішнього
покоління людей, не ставлячи під загрозу здатність майбутніх поколінь
задовольняти їхні потреби |
3.
Мова ворожнечі |
В
Гуртування громадян для самостійного розв’язання проблем, передусім місцевих |
4.Сталий
розвиток |
Г
Соціальна спільнота, члени якої об’єднані спільністю території, становища,
інтересів та взаємодіють між собою для задоволення спільних потреб чи
розв’язання проблем |
10.Поясни
значення прислів’я. Чого воно навчає людей? (4 бали)
1.Прислів’я «Громада – не осиковий
кілок: скоро не переломиш» означає, що _____________2. Воно навчає людей того,
що ____.
11. Найпопулярнішими типами спільнот є: форуми, соціальні мережі, особисті та колективні блоги, мультимедійні вебспільноти, освітні/навчальні вебспільноти (5 балів).
1.До яких віртуальних спільнот ти
належиш?
2. Які, на твою думку, є 4 головні правила віртуального спілкування.
12. Вислови своє ставлення до античної історії. Наведіть два аргументи, які засвідчують позитивний, та два приклади, які засвідчують негативний вплив античності на подальший розвиток людства. (8 балів)
Немає коментарів:
Дописати коментар